Hede95 Skrevet April 24, 2015 Share Skrevet April 24, 2015 Hei! Finner ikke ut hva som er galt med bilen min (320ci 2000 mod m52tub20). I blandt når jeg starter den merker jeg det er ubalanse i motoren, hele bilen rister faktisk Motorlampa lyser også gult. Når det skjer så stopper jeg bare bilen og starter den, da er problemet borte! Jeg har byttet om coil og plugg mellom sylinder 5 og 2, men feilen kommer fortsatt på nr5, har også sjekket etter falskluft. kamsensor på eksoside tror jeg forrige eier har kjøpt på ebay mtp at den ikke er merket med produsent. Hva kan dette komme av ? skjer kanskje hver 15ende oppstart og problemet forsvinner om jeg restarter den ! Har ingen andre feilkoder en p0305(missfire 5). pleier somregel å skje når det er ca 0-5 grader ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 24, 2015 Share Skrevet April 24, 2015 Kan være tomgangsregulator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hede95 Skrevet April 25, 2015 Forfatter Share Skrevet April 25, 2015 Kan være tomgangsregulator. Hvordan kan jeg feilsøke den ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hede95 Skrevet April 25, 2015 Forfatter Share Skrevet April 25, 2015 Har byttet kam sensor på innsugs side og tettet falskluft Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hede95 Skrevet April 27, 2015 Forfatter Share Skrevet April 27, 2015 ingen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hede95 Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2015 Bump Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 Hvordan kan jeg feilsøke den ? Du kan rense den hvis den er veldig møkkete. Hvis den er defekt gir den som regel en feilkode som sier Mekanisk Feil. Defekt/tett veivhus ventilasjon kan også gi misfire koder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hede95 Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2015 Tror ikke det er noe galt med den egentlig siden jeg kun får missfire om jeg lar bilen stå på tomgang når motoren er kald, kjører jeg med en gang jeg starter er det ingen prob :/ Kjipt om vinteren da det er kjekt å starte bilen 15min før jeg kjører Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 Det som er problemet med denne feilkoden er at den kan være forårsaket av så mye. Og tidvis vanskelig å finne ut av. Listen over mulige årsaker er lang: Falsk luft Olje rundt pluggen (toppdeksel pakning) Dårlige plugger/feil plugger Dårlig coil Tett luftfilter LMM Kam sensor (tennings tidspunkt) Veiv sensor (Turtalls giver) Tett/defekt ventil i veivhusventilasjon Slitte dyser Å begynne å bytte deler bare for å prøve og se, kan bli frustrerende, dyrt og tidkrevende. Her trengs systematisk gjennomgang sammen med diagnose. Sliter litt med det samme selv. Etter å ha fått på plass noen nye deler kommer disse feilkodene mere sjelden på min, men fortsatt ikke borte. Schmiedmann mener jeg må bytte ut en Kina kam sensor med original, så det er det neste jeg skal forsøke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Sjekk blindplugg på innsuget. Mot torpedo veggen. Den var lekk på min og ga misfire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hede95 Skrevet Mai 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2015 (endret) Til nå har jeg funnet 2 kina sensorer, begge cam var kina, så byttet på insugsside, det hjalp mye! Nå forsvant problemene med at bilen hadde treig oppstart. fikset også en slange til veivhus vent(den som kommer ut over vanos ventilen) da forsvant ujevn tomgang på varm motor. Ser også ut som at lmm er kina siden den ikke har noen nummer eller produsent skrevet inn, har ikke byttet den siden det ikke er noen feilkoder som er typisk på gåen lmm. Fikk med en extra lmm men den var defekt Har sett på coilene, alle unntatt nr 5 var orginale, (prod dato 1999) har byttet plugg og coil med syl2 uten hel pluggen på nr5 var nøttebrun og hadde ikke noe olje rundt seg Forrige eier har fjernet luftfilterboks og satt på sportsfilter rett på lmm, veit ikke om det har noe å si Mangler å sjekke det andre du har listet opp, ting tar litt tid for meg, er første bilen jeg feilsøker [emoji29] hadde opp til 10 feilkoder før jeg begynte, nå sitter jeg igjen med missfire på nr5 hvis jeg lar bilen stå på tomgang når motoren er kald. Har kjørt bilen fra norefjell til Kristiansand ( 5timers tur) helt uten feilkoder Noen mener at det kan være dårlige pakninger til vanos eller gåen ventilløfter Motor har gått 150 000 Kan falskluft,slitte dyser, kina kamsensor påvirke motoren kun ved kald oppstart? Sent from my iPhone using Tapatalk Endret Mai 19, 2015 av Hede95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 19, 2015 Share Skrevet Mai 19, 2015 Har du sett etter om det er oljesøl rundt pluggen på nr 5? Som kommer av utett toppdeksel pakning. Irring på plugg kontakten i bunn av coil? Er det bare på nr 5 at pluggen er nøttebrun? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hede95 Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2015 Er ikke noe oljesøl rundt plugg, plugg og coil er fine Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå