Simen Fjelltveit Skrevet April 26, 2015 Share Skrevet April 26, 2015 Hei! Har en bmw e39 530ia 2001 mod som jeg har litt problemer med! Veivhusventilasjonen lekker og skal byttes nå til uken. tenkte jeg bare skulle starte bilen litt idag, men da jeg startet bilen begynte motorlampen å lyse, bilen ristet en del og det hørtes ut som bilen ikke gikk på alle sylindre. Prøvde å kjøre litt men det var da så dårlig drag at jeg ikke kom meg opp en halvveis bratt bakke. Er dette noe som kan være forårsaket av veivhusventilasjon? Noen som har noen tips til hva det kan vær? takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet April 26, 2015 Share Skrevet April 26, 2015 Det kan være mange ting bl.a veivhusventilasjon, oljelekasje ved plugghul osv. En diagnose finner vel svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 26, 2015 Share Skrevet April 26, 2015 Sku til å si det samme. Sjekk plugghullene for oljesøl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 27, 2015 Share Skrevet April 27, 2015 Jeg har opplevd det samme med min. Det skyldtes flere ting samtidig på min..... Defekt veivhus ventilasjon, defekt tomgangsregulator, og dro litt falsk luft. Jeg hadde feilkoder på lambda, og misfire på 3 sylindre. Samt en feilkode som sa at det var mekanisk feil på tomgangs regulator. Bilen ble bra etter at jeg fikset dette. Jeg har i denne sammenheng lyst til å nevne at tidligere eier hadde bilen hos Schmiedmann for å fikse disse feilkodene, men dem fant ikke ut av det. Dem trodde det var feil på coiler og byttet flere av de. Samt kam og veiv sensorer. Feilkodene var der fortsatt. Derfor er jeg ikke imponert av dem......veivhus ventilasjon burde være et kjent problem. Antar at feilkoden på tomgangsregulatoren kom etter den hadde vært på verkstedet hos dem. Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Fjelltveit Skrevet Mai 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2015 (endret) Hmm har nå sett litt på bilen, det ble ikke byttet veivhusventilasjon da det bare var en slange som var hoppet av. Men har fått skiftet toppdekselpakning og o-ring ved på peilerør også byttet jeg begge knirkeforinger bak også tok jeg meg en kjøretur for å fylle bensin og vaske bil. På vei tilbake dør bilen ut. Stopper på et busstopp og prøver å starte men ikke kjangs leste ut feilkoder på oljetemperatur sensor, tomgangsregulator, lambda og dyser på sylinder 1-4. Høres nesten ut som de samme problemene du har hatt mrbrum Endret Mai 16, 2015 av Simen Fjelltveit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Fjelltveit Skrevet Mai 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2015 Har hatt ute plugger og chinnet for å pumpe ut all bensin da sylindre var full av bensin, så den får hvertfall bensin og kan utelukke dyser tror jeg. Men virker som den har problemer med å tenne, vet ikke om det kan være noe sensor som kan ligge å kødde eller noe?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå