ronnygr Skrevet April 28, 2015 Share Skrevet April 28, 2015 Hei alle sammen! Jeg er endelig stolt eier av en flott Alpinhvit E61 fra 2008 med M-pakken. Forrige eier har tydelig nok tatt nedi med fronten, hvilket har resultert i en sprekk ved tåkelyset på førersiden samt litt "heng" under begge lyktene.. Jeg anser meg selv som en nevenyttig person, men akkurat her føler jeg at jeg kommer til kort. Bilen har PDC og lyktespyler. Det jeg kunne tenkt meg er (selvsagt) å få rettet opp fronten slik at den sitter som den skal. Bilen er ellers veldig pen så dette plager meg noe vanvittig! Er det noen som enten 1) har en meget detaljert DIY eller 2) bor på haugalandet og fikser slike ting som kunne sett på det? Takk for meeeei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet April 28, 2015 Share Skrevet April 28, 2015 Har samme problemet på min. Sprekk med tåkelyset og heng under det (passasjer siden). Jeg irriterte meg også over dette, og prøvde å rette den på plass, men jo mer jeg rettet under jo større ble sprekken. Så tipper at hvis fangeren skal bli bra så må noen som kan med plastsveising eller slikt ordne det. (Dyrt?) Jeg fant ikke noen DIY på reparering av fronten. Jeg var dog så "uheldig" at jeg kjørte over en litt for høy fortauskant på en parkeringsplass for 1 uke siden ca så da hang den biten som hang ned seg fast. Dette medførte at jeg rev fangeren av på begge sider mot skjerm når jeg rygget ut igjen. Hang kun i fronten. Så ny fanger kommer i morgen 7500 for org fanger + ca 3000 i lakk.. Dyrt, men nå slipper jeg å tenke mer på det! Spark i ræva på meg selv egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnygr Skrevet April 28, 2015 Forfatter Share Skrevet April 28, 2015 Ai ai ai.. Det irriterer veldig, men jeg er ikke helt der enda at jeg legger ut såpass da den henger relativt bra fast.. Men jeg er såpass pirkete på sånne "detaljer" at kjenner jeg meg rett, kommer jeg til å prøve på ett eller annet! Hvordan prøvde du å rette den da du fikk større sprekk? Gratulerer med ny fanger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet April 28, 2015 Share Skrevet April 28, 2015 Prøvde egentlig ikke noe særlig på det, men når jeg dyttet den opp i riktig form så kom sprekken tydeligere frem. Så det må litt arbeid til. Det er jo plast så det må vel varmes og formes på nytt? Jeg kan ikke slikt.. Hvis du ser i tråden min, link under, så ser du hvordan min er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 28, 2015 Share Skrevet April 28, 2015 Erfaringsmessig så kan det bli nesten like dyrt eller dyrere ved å prøve å fikse den på ett verksted ennå å bare kjøpe helt ny. Hvis man ikke har bekjente osv da så klart. Fangeren din kan ha blitt "rammeskjev" slik at hvis du prøver å dytte den så blir den verre og den kan sprekke lettere andre plasser fordi den da vil muligens stå i spenn en annen plass eller annet feste. Jeg venter selv på ny fanger nå som er inne til lakk pr. dags dato da den som står på nå er ganske ødelagt og skjevt etter subbing på humper snøbrøyting, treff av isklumper og slikt i 5år. Det som overasket meg var at når jeg prøve monterte den nye fangeren som er identisk som passet dønn rett innpå uten modifisering, mens den nåværende fangeren måtte jeg jobbe litt med får å få den riktig på plass igjen, så det er ikke tvil om at den er blitt litt skjev med tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet April 28, 2015 Share Skrevet April 28, 2015 Ja, når jeg ødelagte min sist uke så gikk den ut av festene langs skjermen. Fikk jeg den på plass på ene siden hoppet den av på andre. Måtte være to for å få den på plass igjen. Så min er nok skjev... Ville nok ha forhørt meg, vet ikke med hvem, om pris på rep av fanger kontra ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 28, 2015 Share Skrevet April 28, 2015 Ja det spørs jo så klart hvor mye som er sprukket og om noen plastdeler mangler slik at sparkling må til osv. Arbeidstimene flyr jo og det er jo det som koster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnygr Skrevet April 29, 2015 Forfatter Share Skrevet April 29, 2015 Den ser ikke særlig skjev ut, men den kan jo selvsagt være det.. Det ser heller ut som om den bare henger "baklengs" med nebbet, dvs kun under lyktene nærmest hjulbuene. Er det ikke noen "klemmer" helt bak ved hjulbuene som holder bakre del av fronten oppe? Det var det på E46'n og der var det relativt enkelt å rette den opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Har du bilder av støtfanger? @ronnygr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnygr Skrevet April 29, 2015 Forfatter Share Skrevet April 29, 2015 Klart det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Velkommen i hvit e61 klubben! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnygr Skrevet April 29, 2015 Forfatter Share Skrevet April 29, 2015 Takk for det! Tok forresten litt flere bilder av den, det ser ikke ut som den er preget noe særlig andre steder enn sidene.. Vel, den ene parksensoren da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Tror jeg ville tatt av fangeren å sett på festene på siden under skjermen. Min ser heller ikke skjev ut, men den er det som merkes når jeg skal ta den på igjen. Den glir liksom ikke rett innpå som sagt som den egentlig skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnygr Skrevet April 29, 2015 Forfatter Share Skrevet April 29, 2015 Nettopp.. Dette er noe du har gjort selv eller? Har du fikla deg frem til det eller funnet en kurant DIY? Tips til en nybegynner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Ja og ta av front eller bakfanger er like lett som å steke en grandis Man ser alle skruene hvis man bare tar seg 2 min og kikker litt. Skru ut alle torx skruer øverst på fangeren, under dekselet med gummipakning på. Dekselet må fjærnes så ser du skruene. Alle skruene under fanger og alle inni hjulbuene, og vips så er fangeren løs og bare til å dra rett ut. Pass på PDC kontakten og grøftelys pærene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå