pdk Skrevet April 28, 2015 Share Skrevet April 28, 2015 Hei, som blodfersk hobbymekaniker skiftet jeg reimer, oljeslanger til servostyringen, tennplugger og kamakselsensor søndag. I etterkant har det dukket opp en ny feilmelding "C0000 chassis error" avlest med billig odb-II adapter fra ebay. Kan dette skyldes feilmontering av deksler under bilen eller liknende? eller har noen noe tips om hva annet jeg kan ha rota til. Bilen er en e39 520iAT fra juni 2000. -pdk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 28, 2015 Share Skrevet April 28, 2015 Med slike produkter vet man aldri hva kan forvente, men det er nok helt sikkert feil på utstyret du har kjøpt. Du kan ikke få denne meldingen ved å skru på motoren, såfremt du ikke demonterte alt som var der og fjernet ledningsnettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pdk Skrevet April 28, 2015 Forfatter Share Skrevet April 28, 2015 Takk for svar, får prøve med ny sensor og dobbeltsjekke at alt av ledninger i nærheten av pluggen til sensoren fortsatt sitter på plass. Ellers har jeg demontert et absolutt minimum underveis. Kunne du sagt noen få ord om hva den feilmeldingen egentlig kan skyldes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Som sagt, det er nok svært lite sannsynlig at du har gjort noe feil. Og ihvertfall ikke kun med en sensor. Tipper bare det at BT enheten er defekt på en eller annen måte. Poenget mitt er at man overhodet ikke kan stole på slike produkter, pga svært dårlig kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 (endret) Snodig kode det der. Her er hva C0000 betyr på OBD2 språket: Vehicle Speed Information Circuit Malfunction Endret Mai 5, 2015 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pdk Skrevet Juni 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2015 Det var riktig så snodig ja. Alt av elektronikk ser ellers ut til å fungere. Feilmeldingen kom og gikk et par ganger, nå virker den helt borte. Så om noen skulle komme over samme melding er en mulig oppskrift som følger; 1) kjør en tur 2) nullstill feilmeldinger, lukk panser, ta ut kodeleser 3) ta en pils 4) prøv igjen dagen etter Oppskriften kan gjentas om den ikke fungerer første gang (gjorde det for meg), evt med ekstra grundig arbeid under punkt 3. Thomas_s reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå