eiolsen Skrevet Mai 1, 2015 Skrevet Mai 1, 2015 (endret) Har begitt meg ut på dette prosjektet, spennende. Jeg har aldri gått så grundig til verks når det gjelder bilmekking, så jeg har mye å lære. Råd og tips tas gledelig imot. Bilen skal settes i stand, og skal tilbake på veien. Jeg liker godt e3 karrosseriet, mange fine linjer. Fikk vite at bilen har rust, i gulv, og reservehjulsbrønn, finner nok noe mer. Siden dette ikke er en 100% original bil til å begynne med kan jeg tillate meg å gå litt utenom det originale. Den største utfordringen for meg er at jeg ikke har peiling. Er veldig glad i bil, men har hittil bare skrudd mekanikk. Så dette blir bratt læring i karrosseriarbeid. Målet blir å ha bilen på veien til neste sommer. Rop gjerne ut om jeg er på vei til å gjøre noe veldig feil. Litt om bilen: BMW 3.0si Bygget November 1976. Montert inn en M30B35 fra en E28 (uten kat) Original 4-trinns kasse. Svart stoff interiør. Dette er bra: Motor virker å være i god stand, fin gange, god og jevn kompressjon på alle sylindre. Ser ut som bærende konstruksjon er ok for rust. Har vært på veien nylig. Komplett bil, mangler ingen deler. Dette er mindre bra: Rust her og der. Vil helst ha en annen farge. Alt av dempere/fjærer og bremser må byttes (callipere må overhales) Her er noen bilder fra da jeg mottok bilen: Har nå demontert interiør, ruter, lister, panser, bensintank, eksos, framskjermer. Har funnet litt mer rust, syns ikke det er alt for mye, tatt bilens alder i betraktning,. Første krise har allerede oppstått. Greide å sprekke frontruta under demontering. Ble litt for ivrig og tok i for mye. Den knuste ikke, men sprakk, så må finne en ny. Sånn ser bilen ut nå: Fortsetter med å demontere motor og girkasse. Skal ut med alt i motorrom, Karosseriet skal så sandblåses, får ta en ny vurdering når den er tilbake fra det. Kommer tilbake med mer Endret Mai 6, 2015 av Mr. Olsen Diiesel reagerte på dette 1
eiolsen Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Skrevet Mai 6, 2015 (endret) Har demontert videre siden sist. Demontert, Resten av eksos, drivaksling, motor og girkasse var det siste som gikk ut. Motorrom Denne modellen har bremser og servo i felles system ser det ut som. Artig, aldri hatt dette før. Begynner å bli tomt for deler nå alt utenom forstilling og bakstilling skal ut. Så lurer jeg på: Hvordan får man ut gamle asfalt matter? Har et utall antall matter, har blitt lagt lag på lag over tid. Så et tips om å bruke tørris, men det er litt styr å få tak i... Funker varmepistol og skrape? Endret Mai 6, 2015 av Mr. Olsen
KrissHansen Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 Liker godt e3, så gleder meg til å se denne ferdig varmepistol og skrape funker som bare det på asfaltmatter
Hpi Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 Snadder. 3.0si var sammen med Volvo 164 den våte drømmen da jeg var 18 år. Jeg fikk dessverre ingen av delene men skal likevel glede meg over denne tråden
tullefanten Skrevet Mai 7, 2015 Skrevet Mai 7, 2015 her følges det! Tøft prosjekt, fortsett bra arbeid
bmwmaxi Skrevet Mai 7, 2015 Skrevet Mai 7, 2015 (endret) Kjøp deg en billig multiverktøy, så går skrapingen som en drøm. Gjerne med litt varme. Er ofte bedre og varme stålplata fra baksiden, da blir ikke asfaltplata så myk/grisete men lime slipper. http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/multiverktoy/elektriske-multiverktoy/multiverktoy-010638/ Endret Mai 7, 2015 av bmwmaxi
eiolsen Skrevet Mai 7, 2015 Forfatter Skrevet Mai 7, 2015 Takk for tips Hpi Får gå løs på det en dag. Må gjøres før sandblåsing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå