E36tobben Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 Hei! God-bmwen starter helt fint når den er kald. Går også som den skal helt til driftstemperatur, uansett hvor lenge jeg kjører. Problemet kommer når jeg skal skru av motoren, og så starte den igjen etter den har nådd driftstemperatur. Da lugger den fælt, og skrur seg alltid av. Har kjøpt ny lmm, men ingen forskjell.Kobles den ut, går den nogenlunde greit, men er jo ekstremt mye bensinforbruk, så vil helst ikke kjøre uten den koblet til. Noen innspill? [-o< Er en m50b20, og fyrer på alle sylinderne fra start helt til den stoppes. Kan det være en sensor som føler varmen på kjølevæsken? Takker for svar!
MrBrum Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 Diagnose er nødvendig. Med et BMW system. Hvilken årsmodell er bilen? Tipper bilen din ikke er OBD2 kompatibel og da vil ikke en OBD2 skanner finne noe som helst. Men etter varmgang er det fare for skader på topp som ikke vises på diagnose.
E.C. Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 Litt tungstartet også? Dør ut på tomgang om du ikke gir gass? Hakker skikkelig i nedre del av turtallsregisteret? Småristing i hele bilen på tomgang, men ikke jaging? Er svaret ja på alle over så har du muligens det samme problemet jeg hadde. Kamakselsensor. Napper du ut LMM går den vel i noe slags nødmodus og da føles den litt bedre, uten at det er i orden. Det kan være sensor for kjølevæske, men da er nok hovedproblemet at bilen er tungstartet når varm. Samtidig vil den antaglivis holde tomgangen på høyere turtall fordi den tror at motoren er kald.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå