Jens L Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 Hei Sylfersk her, men jeg hiver meg innpå. Jeg har akkurat kjøpt en 316i 2000 modell. Denne bilen har orginale xenonlys. Forrige eier fikk problemer med venstre frontlykt og satte på nye(erstatningsdeler) trafoer og tennlaster. Fremdeles defekt venstre. Jeg har målt litt og da funnet ut at strøm til trafo på venstre side er kun 3.5 Volt mens høyre har ca. 12 Volt. Ved kryssbytte virker ikke noen av lysene, men den orginale virker på høyre side og den uorginale virker når jeg gir den 12 Volt rett fra batteri. Jeg har da to spørsmål 1. Hvorfor har jeg bare 3.5 Volt på venstre side? Er det lysbryteren med elektronikk som er kaputt? 2. Kan trafo/tennlast bli ødelagt av for lav spenning? Mvh. Jens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 Hei, Det er nok (uten og påstå noe, da jeg har lite erfaring med E46) ikke så dumt og sjekke LCM, det blir vel hele klumpen som utgjør lysbryter etter sånn jeg har sett på E46. Er jo der strømmen skal komme fra. Er mulig og teste andre, men vær da sikker på at den passer.Den nye må kodes også, om den skal brukes permanent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens L Skrevet Mai 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2015 Hva skjer hvis den ikke blir kodet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 Kan risikere at lys oppsettet ikke er likt sånn du har det i dag, at funksjoner mangler osv. Vil tro du får tamper dot også, da km stand blir lagret bla i lcm. Om den ikke stemmer med resten av bilen får du tamper dot. Sent fra min Nexus 5 bruker "skriveleif-talk" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens L Skrevet Mai 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2015 Gladmelding: Det var LCM. 550.- med frakt fra en eller annen hugger. Forrige eier hadde byttet tennlast og trafo, noe erstatningsgreier. Moralen er: sjekk volt til tenntrafo før man begynner å bytte disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 11, 2015 Share Skrevet Mai 11, 2015 Bra det ordna seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 11, 2015 Share Skrevet Mai 11, 2015 Og når du satt inn den brukte, fikk du en liten prikk ved km stand da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå