Gå til innhold

Hvordan montere sittepute til baksete i E39 touring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg ga opp på når jeg skulle montere baksetene mine, var å få sitteputene til setene til å sette seg på plass. De skulle visst klikes fast i noe holdere som er montert "foran" (fant et bilde av dem, se nede), men de ville faen ikke ned der. Så om jeg drar puta oppover nå, så går den av. Den sitter ikke ordentlig. Skal puta klikke seg på plass? Hvordan får jeg den på plass?

DSC01633.jpg

Skrevet (endret)

Press inn setet i bakkant, og press ned setet i framkant :P Skal vel eeegentlig ikke være noe hokus pokus ? 

EDIT: Er det isofix i setene?

Endret av Mix3rn
Skrevet

Brukeren over meg har rett, ellers er det du har tatt bilde av for rolloen til bagasjerommet.

Skrevet

Prøvde og prøvde i går, fikk det ikke til.. Får vel prøve litt mer. Bilen har ikke isofix originalt, nei (98-modell), men sitteputene har sånne deksler/luker innerst. Er dette til isofix, kanskje?

Skrevet

Det skal være til isofix det ja. Høres ut som det ihvertfall. 

Du kan se bak deksel etter noe "krok" lignende stål.

Skrevet

Ser ikke ut som de lukene gikk til noe, kan være at skinnsetene er kjøpt i etterkant siden dørpanelene er i stoff. Men har vel ingenting å si, er jo ikke i veien for noe? Og det skal klikke seg på plass foran, slik at det sitter godt? For jeg dyttet, dro, røsket, presset og klemte i alle retninger i går, og fikk den ikke på plass. Må jeg kanskje ha ut seteryggene for å gjøre dette?

Skrevet

Sittepute i baksetet skal monteres slik.

1. Stikk det inn under seteryggen slik at det ser OK ut.

2. Legg sitteputen ned mot bilen, slå bestemt på setet helt frem mot forsetene, altså på kanten av sittepute, fremover ned. Da skal den gå i lås på 2 hull og noen styringspinner fra sitteputen.

Skrevet

På min virker det mer som om jeg ikke får dyttet den langt nok bak, slik at jeg strever med å få dyttet den ned og bak inn i hakket sitt. 

Skrevet (endret)

De bare vippes av med skrutrekker? Prøvde å skru ut de to skruene i forkant, men da skjedde ikke mye :)

Endret av Gabz
Skrevet

Beklager sent svar.

Stresset litt med dette selv.

Det skal sitte noen braketter, skrudd i karosseriet som den tverrgående "pinnen" i setet skal låse seg i.

Mener disse dekslene bare er klikket på plass, men ha no ute skruene for sikkerhets skyld. 

Hukommelsen er litt vag siden det er 6år siden jeg gjorde dette selv.

Løsningen for meg var å feste brakettene i setet og så skru de fast i karosseriet.

Håper dette er til hjelp.

Skrevet

Hmm. Kjenner jeg blir litt usikker. Må prøve litt flere ganger og da skjønner jeg det kanskje. Får kanskje hjelp av en annen også :)

Skrevet

Når jeg har hatt ute setet i min E39 har jeg bare vippa av plasten og skrudd løs hele braketten (2umbrakoskruer), så dytta ned setet og skrudd fast braketten igjen[emoji6]

De små stjerneskruene er bare for å holde fast den stålkula i front, trenger ikke skru ut disse[emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...