Gerttt Skrevet Mai 11, 2015 Skrevet Mai 11, 2015 Jeg har da E36 328i som er nesten helt umulig å kjøre. Spesielt ille når den er kald. Jeg har sjekket for falsk luft osv. Fant ikke noe. Heller ikke noe vakuum lekkasje. Første diagnosen sier at jeg har følgende: ( Jeg tviler sterkt at lamdasonde vil få bilen til å fuske så mye og vanskelig å kjøre i gangfart ) 01.03.2015 203 lambda regulation bank 2 post cat202 lambda regulation bank 1 post cat200 lambda regulation bank 1 pre cat201 lambda regulation bank 2 pre cat Diagnosen jeg tok med en annen system leste andre feilkoder som jeg skjønner ikke helt. Så trenger hjelp. 09.05.2015 Jeg har da også en uoriginal LMM fra koed som er helt ny.
Otis Skrevet Mai 11, 2015 Skrevet Mai 11, 2015 Begge feilkodelesingene indikerer samme feil, nesten. Så jeg ville ha skiftet lambda før cat på begge banker. Evt sjekket ledninger til lambda. Espen Aass reagerte på dette 1
Gerttt Skrevet Mai 14, 2015 Forfatter Skrevet Mai 14, 2015 Nå er bilen umulig å kjøre med. Fusker konstant og lukter rart inni i bilen. Har koblet ut LMM og da funker det fint. Ingen fusking.
Otis Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Jaja, det kan jo hende at lmm er defekt. Selvom jeg ikke stoler helt på en slik test. Eller kanskje du bare informerer og ikke trekker konklusjoner? For om bilen min er helt slik den skal være når lmm er utkoblet, hva gjør da lmm? Kanskje du har falskluft en plass?
Gerttt Skrevet Mai 14, 2015 Forfatter Skrevet Mai 14, 2015 (endret) Jeg har brukt startgass for å sjekke for falskluft. Jeg er veldig sikker at den ikke får falskluft. I dag demonterte LMM. Merka at det var olje inn i og i gummi belgen. Kanskje pga. at den fusker så har det kommet noe inn via gassspjeld? IDK Når LMM er frakoblet så skal den gå i sånn ''nød-modus'' jeg merker at den er frakoblet siden den er litt rar når jeg løfter foten fra gassen. Men ingen fusking. Med en gang jeg kobler til LMM så fusker den. Prøvde også å rense den fra olje men hjalp ikke. Prøver å få tak i en LMM nå men finner ikke Endret Mai 14, 2015 av Gerttt
E.C. Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Det kan jo fortsatt være lambda som diagnose har indikert. Det som antaglivis skjer når du napper ut LMM er at bilen går i nødmodus (som du selv nevner) og da bruker den helt sikkert ikke noe data fra lambda og går dermed bedre. Når den er i normalmodus med LMM tilkoblet så får den falske data fra en eller annen sensor (f.eks lambda) og følgelig fusker.
Aquarius Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Olje i gummibelg kommer fra: 1. Sportsfilter (m/olje) 2. Tett veivhusventilasjon. Om du ikke har sportsfilter, sjekk veivhusventilasjon - uansett. Bør ikke være olje i belgen. Du kan ha tett eller begynnende tett veivhusventilasjon. Ser ut som du har feil på spenning til lambda. Alle har feil - det er ikke sannsynlig Enten er det kortslutning i en av de - som trekker ned spenning, eller så er DME defekt (lite trolig). Tipper kortslutning i en av lambdaene. Motor av, koble til LMM. Koble fra alle labdasondene, både på eksosmanifolder og etter catter. Start motor (bør nå gå rimelig ok), koble til en og en (på manifolder først) og se når motor eventuelt begynner å gå ujevnt. Skjer dette vet du om og i så fall hvilken lambda som er defekt. Kan fortsatt være LMM, men det må du søke videre på når du har tatt testen over. Har du sportsfilter med olje, kan du ha fått olje på filamentene i LMM.
HMW Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Bruker denne motoren lambda før den går i closed loop? Ettersom du skriver det er spesielt ille kald mener jeg. LMM kan du vel lese i diagnoseprogram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå