Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da E36 328i som er nesten helt umulig å kjøre. Spesielt ille når den er kald. Jeg har sjekket for falsk luft osv. Fant ikke noe. Heller ikke noe vakuum lekkasje. 

 

Første diagnosen sier at jeg har følgende: ( Jeg tviler sterkt at lamdasonde vil få bilen til å fuske så mye og vanskelig å kjøre i gangfart ) 01.03.2015

203 lambda regulation bank 2 post cat
202 lambda regulation bank 1 post cat
200 lambda regulation bank 1 pre cat
201 lambda regulation bank 2 pre cat

 

Diagnosen jeg tok med en annen system leste andre feilkoder som jeg skjønner ikke helt. Så trenger hjelp. 09.05.2015

 

post-64992-0-03409300-1431362781_thumb.j

 

 

Jeg har da også en uoriginal LMM fra koed som er helt ny.

Skrevet

Begge feilkodelesingene indikerer samme feil, nesten. Så jeg ville ha skiftet lambda før cat på begge banker. Evt sjekket ledninger til lambda.

Skrevet

Nå er bilen umulig å kjøre med. Fusker konstant og lukter rart inni i bilen. Har koblet ut LMM og da funker det fint. Ingen fusking.

Skrevet

Jaja, det kan jo hende at lmm er defekt. Selvom jeg ikke stoler helt på en slik test.

Eller kanskje du bare informerer og ikke trekker konklusjoner?

For om bilen min er helt slik den skal være når lmm er utkoblet, hva gjør da lmm?

Kanskje du har falskluft en plass?

Skrevet (endret)

Jeg har brukt startgass for å sjekke for falskluft. Jeg er veldig sikker at den ikke får falskluft. 

 

I dag demonterte LMM. Merka at det var olje inn i  og i gummi belgen. Kanskje pga. at den fusker så har det kommet noe inn via gassspjeld? IDK

 

Når LMM er frakoblet så skal den gå i sånn ''nød-modus''  jeg merker at den er frakoblet siden den er litt rar når jeg løfter foten fra gassen. Men ingen fusking.

 

Med en gang jeg kobler til LMM så fusker den. Prøvde også å rense den fra olje men hjalp ikke. 

 

Prøver å få tak i en LMM nå men finner ikke

Endret av Gerttt
Skrevet

Det kan jo fortsatt være lambda som diagnose har indikert.

 

Det som antaglivis skjer når du napper ut LMM er at bilen går i nødmodus (som du selv nevner) og da bruker den helt sikkert ikke noe data fra lambda og går dermed bedre. Når den er i normalmodus med LMM tilkoblet så får den falske data fra en eller annen sensor (f.eks lambda) og følgelig fusker.

Skrevet

Olje i gummibelg kommer fra:

 

1. Sportsfilter (m/olje)

2. Tett veivhusventilasjon.

 

Om du ikke har sportsfilter, sjekk veivhusventilasjon - uansett. Bør ikke være olje i belgen. Du kan ha tett eller begynnende tett veivhusventilasjon.

 

Ser ut som du har feil på spenning til lambda. Alle har feil - det er ikke sannsynlig

Enten er det kortslutning i en av de - som trekker ned spenning, eller så er DME defekt (lite trolig). Tipper kortslutning i en av lambdaene.

 

Motor av, koble til LMM.

Koble fra alle labdasondene, både på eksosmanifolder og etter catter.

Start motor (bør nå gå rimelig ok), koble til en og en (på manifolder først) og se når motor eventuelt begynner å gå ujevnt.

Skjer dette vet du om og i så fall hvilken lambda som er defekt.

 

Kan fortsatt være LMM, men det må du søke videre på når du har tatt testen over. Har du sportsfilter med olje, kan du ha fått olje på filamentene i LMM.

Skrevet

Bruker denne motoren lambda før den går i closed loop? Ettersom du skriver det er spesielt ille kald mener jeg. LMM kan du vel lese i diagnoseprogram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...