Gå til innhold

Min blå '04 E46 318ci

Anbefalte innlegg

I dag lå det hele 3 lapper i posten!

Vært dårlig i hele dag men fikk krøpet meg på posten for å hente pakkene.

50198a3e31c80566e97ccfa04d5c215c.jpg

Girdamask, håndbrekkdamask og trekk til armlenet.

7ef972a12779cca2e2682fe2dac4b9d9.jpg

Angeleyes

08e08e948a2a470033b5cb6471e7b707.jpg

Sticker :)

1154f4715b3fda3461b66ef7ad43d5d3.jpg

Nå blir det mekking i helga!

Superspent på å få montert angeleyes'ene. Tror det vil løfte interiøret et par hakk med de nye trekkene også :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gleder meg til å se resultatet ☺
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel-eyesene utgjorde iallefall en ENORM forskjell på min bil, så regner med den vil gjøre det på din og :D Blir sikkert bra med de nye damaskene til interiøret :) Burde kanskje skaffe M-sport girkule nå da til å matche trekket? ;)

Ja, jeg regner med at det vil gjøre stor forskjell! :D

Skal absolutt bytte ut girkulen også, den er rimelig slitt sånn som den er nå. Og ja hadde vært kult om den matchet interiøret! Takk for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så det har vært litt stille fra meg nå, men her kommer en oppdatering!

Før:

0d56d2b294428668ef6246f48a1a3802.jpg

3540364cd54d8e22ea8fe11dd0b63d74.jpg

Etter:

5d307524e0a98d8dfe131f305baa8b0c.jpg

13f8c28ac62acbd5fe316f3a6fb05ec4.jpg

2f911846848d40f1d01a0c97892ae222.jpg

Interiøret er endelig på plass!

Synes det gjorde mye med innsiden av bilen.

Trekket til armlenet var noe i snaueste laget i bakkant, men det synes ikke med mindre man leter etter feil :)

Når det gjelder AE så har jeg ikke turt å begi meg ut på det enda. Jeg er litt pingle og redd for å ødelegge noe, er ikke vandt med å skru hehe.

Synes det virker så skummelt å åpne lykten for å ettermontere AE-ringene.

Noen som har en bra guide på dette? Evnt bor på Østlandet og kunne tenke seg å avsette en kveld i sommer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut interiøret! :D Her har du en kjapp og enkel guide på AE, som jeg brukte :) Eneste forskjellen på den og på din er at du er nødt til å løsne limet (hårføner og tapetkniv skulle gjøre susen). AE er egentlig mye lettere å montere enn det ser ut til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut interiøret! :D Her har du en kjapp og enkel guide på AE, som jeg brukte :) Eneste forskjellen på den og på din er at du er nødt til å løsne limet (hårføner og tapetkniv skulle gjøre susen). AE er egentlig mye lettere å montere enn det ser ut til ;)

Tusen takk! :)

Men hvordan er det når jeg skal sette det i sammen igjen? Hvilken type lim brukte du? Er litt redd for at jeg ikke skal få det skikkelig tett igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Men hvordan er det når jeg skal sette det i sammen igjen? Hvilken type lim brukte du? Er litt redd for at jeg ikke skal få det skikkelig tett igjen :o

Når du setter det sammen igjen gjør du bare akkurat det samme som monteringen, bare i motsatt rekkefølge ;) Jeg har ikke sammenlimte lykter, så dette kan jeg dessverre ikke svare deg på, men har en kamerat som jeg vet brukte det samme limet som var på lyktene. Eneste han gjorde var å varme lykteglassene med en hårføner mens han festet de sammen igjen. Men du trenger ikke være redd for at det ikke skal bli tett, for du har plastikk både over og under som hjelper å tette, så dette er ikke noe problem verken med eller uten lim :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du setter det sammen igjen gjør du bare akkurat det samme som monteringen, bare i motsatt rekkefølge ;) Jeg har ikke sammenlimte lykter, så dette kan jeg dessverre ikke svare deg på, men har en kamerat som jeg vet brukte det samme limet som var på lyktene. Eneste han gjorde var å varme lykteglassene med en hårføner mens han festet de sammen igjen. Men du trenger ikke være redd for at det ikke skal bli tett, for du har plastikk både over og under som hjelper å tette, så dette er ikke noe problem verken med eller uten lim :)

Ah ja selvfølgelig, tenkte ikke på at jeg kunne bruke det samme limet, haha. Da er det jo ikke noe problem!

Takk for svar! Spørs om jeg ikke prøver meg på det til helgen. Er så utrolig spent på hvordan det blir med AE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ja selvfølgelig, tenkte ikke på at jeg kunne bruke det samme limet, haha. Da er det jo ikke noe problem!

Takk for svar! Spørs om jeg ikke prøver meg på det til helgen. Er så utrolig spent på hvordan det blir med AE :D

Blir nok en stoor forbedring :D Jeg har ingen erfaring med mekking av bil, og jeg fikk montert AE på under 2 timer, og da polerte jeg lykteglassene med det samme de var ute ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanielStance, takk for det! 
Og nei, det er ikke så veldig lett å legge merke til sånne smådetaljer, det stemmer vel at blinklys og "hovedlykt" (kjørelys, langlys) er adskilt på sedan/stv? :)

hermanoo90, takker for det :D ble bra å få byttet ut det slitte trekket og damasken med hull i. hever helhetsinntrykket. Må bare få vasket mattene skikkelig nå også, så blir det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanielStance, takk for det! 

Og nei, det er ikke så veldig lett å legge merke til sånne smådetaljer, det stemmer vel at blinklys og "hovedlykt" (kjørelys, langlys) er adskilt på sedan/stv? :)

2d03ec3e6e9cecb84f000e6bf9e2f4b4.png

Tror formen på panseret er litt forskjellig mellom de to (eller fire om du vil) også, men kan godt være det bare er noe jeg innbiller meg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2d03ec3e6e9cecb84f000e6bf9e2f4b4.png

Tror formen på panseret er litt forskjellig mellom de to (eller fire om du vil) også, men kan godt være det bare er noe jeg innbiller meg.. :P

Coupe-panseret er iallfall 1-2 cm lengre enn sedan/stv, slik at det ville ha stukket litt ut over lyktene om du monterte det på en sedan/stv ;) Formen er jeg litt mer usikker på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...