neffets Skrevet Mai 21, 2015 Share Skrevet Mai 21, 2015 Opplever ved pådrag fra stillestående med sving en vibrasjon/dur fra forstilling. Uavhengig om det et venstre eller høyre sving,men kommer kun ved sving altså. Noen som våger synse hva dette kan være ut ifra så vage opplysninger?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520dTouring Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 Hjullager kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 Er det unormalt mykje motstand i rattet ved lav fart? Mtp servosystem.Ellers ville eg jekka opp bilen og tatt av dekkene og sjekka hjullager og foringer. Er det noe ulyder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 Tipper drivaksel-ledd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet Mai 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2015 Det er ingen ulyder og merker ikke noe forskjell i motstand. Til tider er det vanskelig å framprovosere vibrasjon,mens andre ganger kommer det plutselig. Opplevde i dag at bilen også har et slags mindre rykk eller forstyrrelse når jeg kjørte med sving rundt på en parkeringsplass. Dette kom ved å holde en bestemt hastighet og fast sving. Tanken om driv ledd el. lignende har streifet meg. Føles dyrt ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 Tanken om driv ledd el. lignende har streifet meg. Føles dyrt ut.. Verksted=dyrt. Gjør det selv + del(er) overkommelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 Sliter med det samme med min F10 520D skriv gjerne her når du får vite litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet Mai 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2015 Skal inn på feilsøking på Tirsdag.. Btw; Andre som sliter med steinsprut på disse bilene? Føler jo nesten jeg ser forskjell fra dag til dag. Sideskjørt kommer jo til å se sandblåst ut til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 23, 2015 Share Skrevet Mai 23, 2015 Steinsprut hvor? Om det bare er sideskjørt så er jo skvettlapper veldig solid løsning. Monterte på min og angrer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet Mai 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2015 Ja spesielt på sideskjørt og nederst på hjulbue bak. Det er noen mindre skvettlapper på bilen,har du ettermonert større? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 23, 2015 Share Skrevet Mai 23, 2015 Jeg har 5 serie, e61. Jeg vet ikke helt hva du har. Men du kan se på delekatalogen for nærmere info, vil jeg tro. De originale til min bil følger linjene godt og ser ganske bra ut til å være skvettlapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet Mai 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2015 Har nå hatt diagnose, finner ingen feil. Men ut ifra slik som bilen oppfører seg ved kjøring i sakte fart med sving ble det mistanke om problem med fordelingskasse. Ble anbefalt å bytte olje i første omgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 Fordelingskassen er det første jeg tenkte på når du sier det skjer i sving. Be de sjekke aktueringen av clutchlammelene og kjøre en skikkelig diagnose på fordelingskassen. Sjekk hjulstillingen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet Mai 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2015 Men vil bytte av olje løse et problem med fordelingskasse? Bytte av olje og kjøring av en eller annen modul(?) på fordelingskassen slik at ting stillte seg inn på nytt, ble nevnt som en løsning som var blitt gjort flere ganger hos Jæger. Foreløpig er dette kun synsing av tidligere fagtekniker hos Jæger som har startet for seg selv. Skal inn på ny diagnose og feilsøking hos Bavaria på fredag i forhold til bruktbilgarantien. De brydde seg lite om hva jeg sa ang. fordelingskasse foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 Men vil bytte av olje løse et problem med fordelingskasse? Bytte av olje og kjøring av en eller annen modul(?) på fordelingskassen slik at ting stillte seg inn på nytt, ble nevnt som en løsning som var blitt gjort flere ganger hos Jæger. Foreløpig er dette kun synsing av tidligere fagtekniker hos Jæger som har startet for seg selv. Skal inn på ny diagnose og feilsøking hos Bavaria på fredag i forhold til bruktbilgarantien. De brydde seg lite om hva jeg sa ang. fordelingskasse foreløpig. Er ikke ekspert på dette men har lest en del om disse fordelingskassene, og ja det er en aktuator som regulerer momentoverføringen til framhjulene. Som med alle aktuatorer, hvis du skrur på de må du som regel nullstille 0 og maks. Er ikke sikker på hvordan det er med oljebytte og om det er lifetime men BMW selger et service kit til fordelingskassene. https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DMkTO6d-eYkA&ei=CnxkVY30HOmCsQSe0oL4Cw&bvm=bv.93990622,d.cWc&psig=AFQjCNHtZWZKY8FMmAgB5mA0sGasH9e81w&ust=1432735094289836 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå