Rossmann Skrevet Mai 21, 2015 Share Skrevet Mai 21, 2015 Vurderer kjøp av BMW 5-serie 525 D. Men har hittil kun hatt bensinversoner av BMW, som jeg har vært meget fornøyd med. Lite problemer gjennom mange år. Den jeg nå ser på er en 2004 mod, og har gått 210.000 km. Er det mye på disse dieselmotorene? Jeg aner ikke hvor gode disse motorene er, så jeg håper noen med erfaring kan gi meg noen gode råd og sunn info. Har veldig lyst på denne bilen, men er alltid betenkt på høy km. På noen betyr det ikke mye dersom servicer er fulgt og bilen er godt behandlet. Men det har man aldri noen garanti for. Håper noen kan gi meg noen råd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mai 21, 2015 Share Skrevet Mai 21, 2015 Står en hel del om denne motorserien i dieseltråden til TRF. - tett partikkelfilter. Oppgitt levetid er vel rundt 200 000km, avhengig av kjøremønster - sjekk for regelmessig oljeskifte + veivhusventilasjon - injektorer kan ryke - sot i innsuget - swirlflaps i innsuget Ut over det, søk så vil du nok finne et hav av liknende tråder Otis og Rossmann reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 Ville prøvd å gått for en 530d da det er stor forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 Det er en ganske merkbar forskjell ja, men i lommeboka å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 25, 2015 Share Skrevet Mai 25, 2015 Bruk søkefeltet (forumregler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå