MaWeRiCk Skrevet Mai 23, 2015 Skrevet Mai 23, 2015 Jeg har 1996 mod. med den runde diagnose pluggen i motorommet. Har prøvd ulike diagnoseprogrammer: BMW scanner og INPA/EDIABAS, begge med ODB2 converter kabel. Kunne lese motor, airbag, live data og mye annet. Problemet mitt var feil på ABS systemet og da kreves det ADS kabel. Kjøpte ny kabel for ADS billig på Ebay + USB-RS232 Com port adapter. Dette ville ikke fungere på INPA/EDIABAS Windows 7,win 8 eller windows XP, Googlet en del og oppdaget at Com port adapter ikke fungerer med INPA da det kreves en ekte Com port i PC med IRQ=4, IO=03F8 da mitt com adapter drivers ikke tillot meg og endre IRQ/IO Det letteste ville være å finne en laptop med ekte com port. I mangel av det Installerte jeg XP på en gammel stasjonær PC med com port og INPA i ADS tilkobling leser ALT og enderlig fikk jeg lest ut 2 feilmeldinger fra ABS pumpa som jeg nå skal reparere selv Stian Mathisen og Espen Aass reagerte på dette 2
Espen Aass Skrevet Mai 23, 2015 Skrevet Mai 23, 2015 Litt info. Var hos Stian i dag, og sjekket om BMW Scanner 1.40 virket på en 1994 mod, og det gjorde den ikke. Fikk ikke kontakt med bilen. Fault commenication (trur det skrives sånn) Prøvde også iCarsoft i910, men her var det også meldinger om no communicatio, men fikk noen. Selv har jeg en 1996 mod 728 og 1997 mod 735 og her virker både Scanner 1.40 og iCarsoft.
SweetBMW Skrevet Mai 24, 2015 Skrevet Mai 24, 2015 Du prøvde med ads plugg? Når jeg hadde i icomen så står den koblet til via ads obd
Stian Mathisen Skrevet Mai 24, 2015 Forfatter Skrevet Mai 24, 2015 Ja men det var med usb så regner med det var derfor det ikke gikk. Må ha com til ads tror jeg.
MrBrum Skrevet Mai 24, 2015 Skrevet Mai 24, 2015 Jeg har 1996 mod. med den runde diagnose pluggen i motorommet. Har prøvd ulike diagnoseprogrammer: BMW scanner og INPA/EDIABAS, begge med ODB2 converter kabel. Kunne lese motor, airbag, live data og mye annet. Problemet mitt var feil på ABS systemet og da kreves det ADS kabel. Kjøpte ny kabel for ADS billig på Ebay + USB-RS232 Com port adapter. Dette ville ikke fungere på INPA/EDIABAS Windows 7,win 8 eller windows XP, Googlet en del og oppdaget at Com port adapter ikke fungerer med INPA da det kreves en ekte Com port i PC med IRQ=4, IO=03F8 da mitt com adapter drivers ikke tillot meg og endre IRQ/IO Det letteste ville være å finne en laptop med ekte com port. I mangel av det Installerte jeg XP på en gammel stasjonær PC med com port og INPA i ADS tilkobling leser ALT og enderlig fikk jeg lest ut 2 feilmeldinger fra ABS pumpa som jeg nå skal reparere selv INPA krever ikke fysisk com port. Selv bruker jeg usb tilkobling med INPA, men det er nødvendig å sette driveren innstillt på com1.
MaWeRiCk Skrevet Mai 25, 2015 Skrevet Mai 25, 2015 INPA fungerer på USB i OBD tilkobling ja, men på gamle biler med rund diagnose-stikk må du koble til med ADS for å lese alle moduler. INPA må ha Com port for å fungere i ADS modus. Espen Aass reagerte på dette 1
MrBrum Skrevet Mai 25, 2015 Skrevet Mai 25, 2015 INPA fungerer på USB i OBD tilkobling ja, men på gamle biler med rund diagnose-stikk må du koble til med ADS for å lese alle moduler. INPA må ha Com port for å fungere i ADS modus. Ok. Min forrige bil, 98 mod e39 M52b20 var vel ikke gammel nok den da.
SweetBMW Skrevet Mai 27, 2015 Skrevet Mai 27, 2015 98 bruket ikke ads nei. Så det er riktig at din ikke var gammel nok Espen Aass reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå