ess10 Skrevet Juni 2, 2015 Skrevet Juni 2, 2015 (endret) For en liten stund tilbake fant jeg ut at jegg ville pusse og lakkere E30en min på nytt. Samt sveise all rusten som er på den. Bilen har vært pusset opp tidligere av meg, men da ble den ikke sjekket for rust i karosseriet. Har brukt bilen i ca 5 år etter første opppussing, å mye er blitt endret på med tiden. Startet med et rundkjørt vrak.Denne gangen ville jeg gå for full M-tech 2 styling (Orginalt), og mulig bytte farge på bilen.Det er jeg og broren min(Keven) som holder på med prosjektet Slik så bilen ut før vi begynte Fant en del rust i venstre kanal på bilen. Så dette må ordnes.Her har vi startet med nedpussingen, og retting av div gammle skader. Fant endelig tak i orginal M-tech 2 bakfanger så her ble den prøvemontert.Måtte også prøvemontere M-tech 2 fronten I dag (2/6-15) fikk jeg skjært bort rustet stål på indre del av kanalen, så nå er det snart klart for å starte med innsveising av nytt stål Mens jeg gjorde dette har Keven lakkert fargeprøver for at jeg skal prøve å bestemme meg for en farge å lakkere bilen i Å her er fargeprøvene. Fra venstre ''Mineral grå metalic, Marrakesh brun metalic (gulere versjon), og til slutt Valencia oransje metalic.'' Mulig valget blir Mineral grå metalic, men en mørkere versjon enn den som ble prøve lakkert I dag (4/5-15) har vi fått sveis i innerkanalen og div andre små sveisejobber.Pungting først.Ferdig sveist hele platedelen Å til slutt grunding. I dag (8.06.15) har jeg fått sveis venstre dørk. Her kommer en del bilder i rekkefølge, gjennom jobben Ferdig og grunnet, har også sprøytet godt med tynntectyl i skjøtene.I dag (9.06.15) har jeg fått sveis en del rust bake i bagasjeroms bunnen. Har fått ferdigsveist venstre siden bak, og nesten høyresiden bak.Venstre side bak ferdig.Høyre side bak. Nesten ferdig.I dag (10.06.15) har jeg sveiset resten av høyre nedre hjørne bak, og så har jeg sveist rusten på bagasjeluke pakningskanten. Var en del rust der Keven har pusset mye på bilen, å den er snart klar for litt slipefyller 2 bilder fra sveising ved bagasjelukepakningskant (21.06.15) Lenge siden update nå. Men har fått gjort veldig mye! Ikke hadt tid lit å oppdatere tråden Her kommer litt bilder fra siste sveisingen på kanalen Så ble det lagt slipefyller på bilen Her kommer litt bilder fra det Her kommer bilder fra etter vi har pusset fylleren ferdig Så her er alt klart til lakk!Vi hadde et jævla uhell før lakkering. Da vi skulle legge på ruggelstoff på kanalene. Aner ikke hva som gikk galt, men ruggelstoff sprøyten eksploderte på siden av bilen! Heldigvis var store deler av bilen maskert! Valget falt på Mineral grey met. Her er basen lagt Å så litt klarlakk på der igjen :DSå til litt montering. Ble VELDIG fornøyd med farge foresten Her er fronten og baken montert litt på.Å så kom dørene på.Slik står bilen den dag i dag (21.06.15). Å er snart klar til å dra nedover til Mo i Rana på ACR på Sommertreff! Gledes! Endret Juni 21, 2015 av ess10
Maggi93 Skrevet Juni 3, 2015 Skrevet Juni 3, 2015 Stemmer for mineral grå! ess10 og stig. reagerte på dette 2
ess10 Skrevet Juni 4, 2015 Forfatter Skrevet Juni 4, 2015 (endret) Litt oppdatering i tråd 1 nå (Y) Endret Juni 9, 2015 av ess10
ess10 Skrevet Juni 10, 2015 Forfatter Skrevet Juni 10, 2015 Mineral grå metallic Ja tror nok det blir det ja Da blir bilen clean, å ikke for knæsj
ess10 Skrevet Juni 15, 2015 Forfatter Skrevet Juni 15, 2015 Ser bra ut. Mineral grå hadde vært pent Ja jeg tror nok det blir den fargen
ess10 Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Skrevet Juni 21, 2015 Da er bilen blitt lakket! Updates på kommentar nr1
Chris11slett Skrevet Juli 8, 2015 Skrevet Juli 8, 2015 Creds! Det er så godt å se når gamle BMW'er blir tatt vare på
arne-vig Skrevet Juli 8, 2015 Skrevet Juli 8, 2015 Skulle veldig gjerne kjent noen med de sveise kunnskapene ja... Ble meget bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå