vegard89 Skrevet Juni 4, 2015 Skrevet Juni 4, 2015 Hei. Sku sjekke servo olja istad. Men kunne ikke se noe min eller max merke på den pinnen som sitter nedi beholderen. Noen som vet? Ser at det er olje i beholderen men ikke nok til at den dekker opp på pinnen. Kjøpte bilen før nyttår, så tenkte det var greit og sjekke. Legger ved et bilde her:
Thundercoil Skrevet Juni 4, 2015 Skrevet Juni 4, 2015 Det er de to hakkene/etasjene på peilepinnen. Står bare ikke minimum/maksimum på disse
vegard89 Skrevet Juni 4, 2015 Forfatter Skrevet Juni 4, 2015 Okei. Så den øverste streken er maks? Isåfall må jeg etterfylle. Er ikke til minimum når jeg sjekket enn gang.
Espen Aass Skrevet Juni 4, 2015 Skrevet Juni 4, 2015 (endret) Okei. Så den øverste streken er maks? Isåfall må jeg etterfylle. Er ikke til minimum når jeg sjekket enn gang. Ikke skråsikker, men mener det første hakket er kald olje og det neste hakket (nærmest lokket) er ved driftsvarm olje. Minimum er der pinnen slutter. Endret Juni 4, 2015 av Espen A.
Thundercoil Skrevet Juni 4, 2015 Skrevet Juni 4, 2015 Ja, minimum skal være idet oljen treffer pinnen. Hvert fall sånn jeg har lært det Min olje ligger på slutten av første etasje, altså ved første kant (peilet med kald motor)
Sammyen Skrevet Juni 4, 2015 Skrevet Juni 4, 2015 Husk at lokket ikkje skal skrus til når du måler Kanskje bare eg som gjorde den feilen først
vegard89 Skrevet Juni 4, 2015 Forfatter Skrevet Juni 4, 2015 (endret) Okei da spørs det om jeg må ettertfylle litt. Skal jeg bare fylle opp til første kant ca da? som du sier Thundercoil. Endret Juni 4, 2015 av vegard89 Thundercoil reagerte på dette 1
vegard89 Skrevet Juni 5, 2015 Forfatter Skrevet Juni 5, 2015 Noen som vet hva slags olje jeg skal ha? rød eller grønn?
Sammyen Skrevet Juni 5, 2015 Skrevet Juni 5, 2015 (endret) Alle E46'er eg har vert bortpå har vert grønn. Det er klistremerke på lokket til oljebeholderen som står CHF 11s på. Under på sjølve lokket stpr det ATF som på E39'n.Har hørt at klistremerket detter av og folk fyller feil. Det kan gå utover tetninger o.l Endret Juni 5, 2015 av Sammyen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå