Sebb9 Skrevet Juni 7, 2015 Skrevet Juni 7, 2015 (endret) Motoren i min E34 525ix går litt dårlig synes jeg, også drar den ujevnt når jeg akselererer, samtidig som økonomimåleren går opp og ned litt, med interval på cirka ett sekund. Den går litt bedre når måleren er oppe(høyre) og dårligere når den er nede, litt vanskelig å forklare, men er som om jeg skulle ha trykket gasspedalen opp og ned 1 cm hvert sekund, merker det mest ved fullt pådrag og litt turtall, samme interval hele veien. Fusker ikke eller noe, drar bare dårlig, også lager den litt "hul lyd". Hva kan gjøre at den er sånn? Veivhus ventilasjonen? Merka at slangen inn på toppdekselet er veldig myk, er det vanlig? Endret Juni 7, 2015 av Sebb9
MrBrum Skrevet Juni 7, 2015 Skrevet Juni 7, 2015 Når du sier hul lyd, tenker jeg på om katalysatoren er tett. Kan jo være flere ting samtidig, så en diagnose hadd vært på sin plass. Har det kommet gradvis? Tett katalysator gir hvertfall hul lyd.
Sebb9 Skrevet Juni 9, 2015 Forfatter Skrevet Juni 9, 2015 Har ikke tatt noen diagnose, skal prøve å få kabelen jeg har til å funke. Den har vært sånn siden jeg kjøpte den for ett par måneder siden, den hule lyden kommer fra motoren/innsuget tror jeg. Høres ut som den ikke tenner skikkelig. Har skifta plugger, og målt cirka 1 ohm på alle coilene,og tomgangen endrer seg når jeg napper ut pluggen på alle. Men de er orginale fra 1992 og har gått 340k, så det kan kansje være de som begynner å bli dårlige?
MrBrum Skrevet Juni 9, 2015 Skrevet Juni 9, 2015 Du klarer ikke å avgjøre om en coil er bra eller ikke ved å måle ohm. Kan likevel være overslag i den. Men ut i fra det du beskriver virker det som om de er i orden. Pluggene bør du definitivt bytte. Sjekk om motoren trekker falsk luft noe sted. Men du er helt avhengig av diagnose. Går ikke an å skru bil i dag uten. Uten å bytte deler helt på måfå.....
Fredrik 90 Skrevet Juni 9, 2015 Skrevet Juni 9, 2015 Når en M50 fusker eller drar dårlig så tenker jeg på coiler, vakumslanger eller luftmengdemåler Min lugga litt av og til så da bytta jeg veivhusventilasjon og en del morkene vakumslanger, løste problemet Billig og forebyggende vedlikehold er det også, en M50 med 340 000 km kan ha mange kilometer igjen
Sebb9 Skrevet Juni 9, 2015 Forfatter Skrevet Juni 9, 2015 Skal ta å skjekke over vakumslangene og få tatt diagnose da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå