Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva som har skjedd her. Men hvis det har kommet luft inn i ABS sentralen må denne startes med diagnose utstyr under pumping/lufting for å få ut luft.

Skrevet

Har samme problem med min brors 530D. Bytta alle calipere,hovedpumpe og abs sentral. Får ikke ut lufta i sentralen virker det som. Brukt inpa for å kjøre abs pumpa, men fortsatt så går pedalen veldig langt ned.

Skrevet

Kan være at dere må kjøre innom et verksted og få satt konstanttrykk i bremseveskebeholder under luftingen. Verkstedfolkene her sier at det bør luftes slik på alle nyere biler. (e46/39 og nyere) 

Har lufta e39 før, behøvde ikke noe dataoppkobling. Kanskje e9x behøver?

• 4 weeks later...
Skrevet

En liten update, fikk endelig bilen hjem fra verksted og bremsene er slappere enn når jeg leverte den inn for blandt annet skifte bremsevæske skikkelig. Bilen kjennes overall crap ut etter diverse reperasjoner,,, men i forhold til bremsene; Hva er opplegget?! Er dette settet med skiver/klosser bare fantastisk elendig? Må de kjøres steinhardt hele tiden for å holde mål?

Skrevet

Om du mister motstand på pedalen, den siger inn, så er det lekkasje. Hvis ikke så er det nok klossene som må kjøres inn.

Skrevet

Lekkasje på hovedsylinder var det jeg snakket om. Altså at den ikke klarer å holde på trykket i rørene.

Skrevet (endret)

My bad, skal stikke nesa under panseret å se etter antydninger til lekkasje.

Endret av Torsam
Skrevet

ah, trodde en evt kunne sees noe svetting rundt. Får bare spandere på bila enda litt mer da. Shout ut hvis noen i trheim har en brukt del og ønsker bistå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...