Christian Haugerud Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Hei! Her om dagen var jeg ute å kjøre. Kjørte på helt normalt turtall rundt 1500-2000rpm. Er snakk om en 320D faceliften. Kjørt et lite stykke også stopper jeg bilen å lar den stå på tomgang. Plutselig kom en intens lukt av olje og det kom røyk inn i kupeen fra "viftene". Fikk plutselig litt panikk men ingen varsellamper lyste, tempen var normal og åpnet pansere og det var ikke tegn til noe oljelekkasje eller noe og oljenivået på motoren var normalt. Så jeg lurte på om noen hadde vært borti det samme før? Og kanskje kunne ha en peiling på hva det kunne være
Otis Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Sikkert bare flexi røret på katalysator som er gåen. Ikke uvanlig.
kgjersda Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Toppdekselpakningen på motoren som drypper olje ned på eksosmanifoldene?
Christian Haugerud Skrevet Juni 14, 2015 Forfatter Skrevet Juni 14, 2015 Sikkert bare flexi røret på katalysator som er gåen. Ikke uvanlig. Hvis det er det som er problemet, er det noe hast og fikse?
Christian Haugerud Skrevet Juni 14, 2015 Forfatter Skrevet Juni 14, 2015 (endret) Toppdekselpakningen på motoren som drypper olje ned på eksosmanifoldene? Nei virker ikke sånn, men skal ta en ordentlig sjekk iløpet av uka! Endret Juni 14, 2015 av BimmerSmoke
Stonescream Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 På min 5 serie fikk jeg oljelukt når det var lekk i bakkant på toppdekselpakningen som kgjersda foreslår, så sjekk litt ekstra rundt dette.
Otis Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Om det er flexi røret så er det ingen krise. Men plutselig så kommer fri eksos og da blir det kjipt. Det pleier ikke å være dårlige pakninger på diesel til BMW, nesten utelukkende kun på bensin motorer.
Sammyen Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Angående toppdekselpakning så hadde lekkasje på den eg og. Her var det så gale at pakningen smuldret som eit tørt løv. Lakk olje som ein foss og. Sjølv om det kom svidd oljelukt inn så opplevde eg aldri røyk inn i bilen. Holder ein knapp på flexirøret/eksoslekk Christian Haugerud reagerte på dette 1
Christian Haugerud Skrevet Juni 14, 2015 Forfatter Skrevet Juni 14, 2015 Om det er flexi røret så er det ingen krise. Men plutselig så kommer fri eksos og da blir det kjipt. Det pleier ikke å være dårlige pakninger på diesel til BMW, nesten utelukkende kun på bensin motorer. Da har jeg lest meg til at det mest sansynelig er flexirøret. For eksosen min rister/dirrer når bilen står på tomgang men slutter så fort jeg gir litt gass. Så da er spørsmålet, hvor kan jeg få tak i bare flexirøret og ikke hele katalysatoren?
Thundercoil Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Biltema + et sveiseapparat Christian Haugerud reagerte på dette 1
Otis Skrevet Juni 15, 2015 Skrevet Juni 15, 2015 Skift motorfester og da. Det er de som ødelegger flexi røret fortere. Christian Haugerud reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå