Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei må bytte clutch på min E39 530i, å syns clutchen har vært dårlig siden jeg kjøpte bilen, hopper å hakket fra stillestående start å super dårlig feeling hvis man må stå i kø.. Vurderte å prøve dette kittet http://www.bavauto.com/shop.asp

Har fjerna CDV fra før å ble bedre men er fremdeles ikke lik som en vanelig clutch på andre type biler

Skrevet

valeo som lager disse kitene. hadde det på min e46 320d.

god clutch som tåler mere juling en orginal.

jeg slet med vibrasjoner med kombinasjonen lavt turtall og høy last. men tror ikke du vil ha det problemet med bensin motor

Skrevet

har lest at de sier det kommer bittegrann med ulyd når den står på tomgang med AC på. men det er bare på utsia, og ikke inni. men skal jo også ha full effektannlegg med tiden så kommer nok ikke til å høre noe ^^ men syns ikke det var så gal pris, 5600 med frakt. bare vanelig clutch kit uten svinghjul koster 4500 på GS så 1000 ekstra for enkelmassesvinghjul å en vanelig clutch uten selvjustering er bare verdt det :DD

Skrevet

Det ikke blir noe behagelig og stå i kø :) men må lide for noe.

Det stemmer at du vil få ulyd, høres ut som en diesel bil egentlig. 

Prisen er god :)

Fikk du luftet godt nok når du fjernet CDV? Ble en helt annen bil når jeg tok min. 

Er det lettere svinghjul? 

Har du tatt en titt på Turnermotorsport? 

Skrevet

På det kittet er det ikke lettere svinghjul, er bare en del istede for 2 som er dobbelmasse svinghjulet, men har alt orginalt på min nå utenom CDV delete

Skrevet (endret)

Jeg bytta clutch å svinghjul på den gamle V70 2.5 turboen jeg hadde, fra dobbelmasse til letta singelmasse å sachs racing trykk plate.
Den dura som FAEN nå lavere turtall, selv nesten uten belastning. Var helt kriminelt! Og det bråka!

Hørte det godt utvendig også. Han jeg kjøpte det i fra i sverge sa han hadde aldri vært borti det før..Men jeg har mine tvil.

På den tiden forsto jeg ikke helt hva det var, men er ganske sikker på det var pga svinghjul osv.

Det gikk meg på nervene helt fra den dagen jeg fikk i hop bilen og tok den i bruk til den dagen jeg solge den.

Der hadde jeg 3" downpipe å rustfritt ferrita med doble potter, så det dura en del inn i bilen også. Men denne lyden kjentes i hele bilen.


Er det fare for og få noe sånt, hadde jeg holdt meg langt unna! Det er hvertfall mitt tips. :)

En kompis av meg som hadde en S2, han kjøpte clutch å trykkplate fra, var det 044 motorsport det het? Tror det var noe audi greier.

Men de hadde clutch til mange biler. Den var utrolig lett og trykke inn, veldig god å kjøre med og tålte en del hk. :)

 

Edit.
034 motorsport var det, og clutchen het SPEC. :)

Endret av Alpejohn
Skrevet

bilen min var ikke værre på tomgang eller i kø da clutchplata på disse valeo kitene er fjæret.

 

m50b20 motorene uten ac er levert med singelmasse orginalt så ser ikke helt problemet med å montere et balansert singelmassehjul på m54.

 

hvor godt mange av disse kitene er balansert er vel en annen sak.

http://www.ebbt.no/svinghjul/ 

Skrevet

Jeg har samme erfaring som alpejohn, satt singelmasse på M50B20 med AC.. Høres ut som dieselknatring fra under bilen når den går på tomgang.

Ikke en lyd jeg hadde taklet på en hverdagsbil iallefall.

Skrevet

Satte på ett kit fra gripforce, lamelldisken hadde fjærer.

Lyden kommer fra inngående aksling på girkasse, jeg _tror_ att opplagringen på akslingen i girkassen er annerledes på biler med singelmasse kontra dobbelmasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...