thomascr Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 Heisann!! Min e36 m3 bruker opp batteriet om den står noen dager. har koblet ut Cdspiller. ikke noe form for uorginalt stero i bilen. Hørres ut som om noe sviver inni dashbordet etter bilen er stoppet. noen som har erfaring innen området eller vet hvordan jeg skal begynne og lete/feilsøke etter problemet? Takk for svar. mvh Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 Bruk søkefeltet --> Ligger milliarder av slike innlegg med tips og triks. Kan svare deg enkelt og godt: Slå av og lås bilen. Mål gjennom hver sikring med multimeter og se hvilken som trekker mye strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 Vifta i klimapanelet går i ca. 15 minutter etter at tenninga er av, det er lyden du hører fra dashbordet. Feilsøkingen er ikke så vanskelig. Skru av bilen, la den stå der i en halvtime. Koble fra minuspolen på batteriet og sett en multimeter i serie i stedet. Den skal være koblet til å vise støm som går gjennom, milli ampere (mA). Siden ett eller annet trekker støm så vil du få opp noe tall i displayet. Det er strømmen som brukes i øyeblikket. Da beveger du deg bort til sikringsboksen og napper ut en og en sikring etter hverandre til multimeteret viser en kraftig dropp mot 0. Da har du funnet kurset der strømtyven er. Hjelper å ha en som kan stå og lese av multimeteret når du holder på i sikringsboksen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 sjekk lyset i bagasjerommet om det står på konstant, gjorde det hos meg noe som tappa ned batteriet etter noen dager, selv om du låser bilen så kan dette lyset lyse om bryteren for eksempel er stupklar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2015 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå