Andreas1448 Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Har montert org Csl luke på min m3, har hørt at noen bruker e92 skilt lysene, har også hørt om E60. Har noen noe anbefalinger her? hva passer best? Vis gjerne noe bilder:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Jeg brukte fra E39, måtte tilpasse luka litt da den var noe trang i hullene, ellers passer det bare flott Var ikke snakk om mer tilpassing enn å file av ett par mm av luka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 (endret) De er like som E39 sine, men CSL luken har trange hull, fra fabrikk Må dessverre file 1mm i hver ende ca. Det måtte hvert fall jeg og en annen her inne. (edit: Og han svarte over her ) Skal du ha LEDs, så vil du se på f.eks. ebay at de er for BMW E39/CSL M3. I tillegg har de forskjellige kontakter fra andre E46 coupeer, så du bør kjøpe nye kontakter også (obs, pins til å klemme på ledningene inni kontaktene medfølger ikke) En annen måte med f.eks. kabelsko fra biltema: De med rød isolasjon er riktig størrelse til å klemmes på ledningene, og de med blå isolasjon passer rett på skiltlyslampe-kontaktene. Altså..Koble en rød kabelsko/pin (hannkjønn) på ledning, så trer du en blå (hunnkjønn) på den igjen. Da står du igjen med en ledig ende, den kabelen egentlig skal tres inni og klemmes sammen.. Dette fordi at hullet på den blå, har riktig diameter til å passe på/rundt stikket i kontakten Endret Juni 20, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1448 Skrevet Juni 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2015 Aha, takker for gode tips! jeg ser for meg å ha litt hvit/blank lysfarge. Ikke den gamle standaren, men ikke led som lyser opp hele bakken heller! så kanskje det blir ebay, E60 lys veit jeg om at en har- men mulig det måtte litt justeringer till der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 (endret) OK. Hvis du går for originale E39, med pinolpærer med LEDs/dioder, så kan du kjøpe noen med f.eks. 3 dioder i stedet for 6 dioder. Er det for sterkt, så kan du være kreativ med å sabotere et par av diodene, sote lykteglasset osv. Bare fantasien som setter grenser. Kjøper du en enhet med stort kretskort og mange leds, så er den lukket og tettpakket, med ruglete glass. Da må du bruke spraysoting fra f.eks. Biltema. Har ikke sett pinolpærer i"Diamond White," 6000K-look o.l. glødepærer, som man f.eks. får kjøpt hos GS o.l. Endret Juni 20, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1448 Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 (endret) Testet med e39 org nå, men ser ut som at lysbeholderen er akkurat for liten. Får ikke noe spenn i den "Fjæra" som gjør at den sitter... ?? Endret Juni 23, 2015 av Andreas1448 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Les de to første svarene her på nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1448 Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Kan ta bilde senere... Var på sia du ang bilen din, så du hadde gs kopi luka. Du bruker handlisten? Jeg har ikke håndlist på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Nei, jeg har original M3 CSL luke, uten list osv Hadde karbon-kopi før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1448 Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Aha! Da er det jeg som tydeligvis ikke er helt med. Da skal jeg sjekke på nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Bare slip/fil hullene 1-2mm bredere, så får du presset de inn file litt, sjekke om det passer, file litt mer, sjekke om det passer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå