Gå til innhold

Hvilke skiltlys er best til m3 CSL Org luke?

Andreas1448
 Share

Anbefalte innlegg

De er like som E39 sine, men CSL luken har trange hull, fra fabrikk :P Må dessverre file 1mm i hver ende ca. Det måtte hvert fall jeg og en annen her inne. (edit: Og han svarte over her :P)

Skal du ha LEDs, så vil du se på f.eks. ebay at de er for BMW E39/CSL M3. I tillegg har de forskjellige kontakter fra andre E46 coupeer, så du bør kjøpe nye kontakter også (obs, pins til å klemme på ledningene inni kontaktene medfølger ikke)  

En annen måte med f.eks. kabelsko fra biltema: De med rød isolasjon er riktig størrelse til å klemmes på ledningene, og de med blå isolasjon passer rett på skiltlyslampe-kontaktene. Altså..Koble en rød kabelsko/pin (hannkjønn) på ledning, så trer du en blå (hunnkjønn) på den igjen. Da står du igjen med en ledig ende, den kabelen egentlig skal tres inni og klemmes sammen.. Dette fordi at hullet på den blå, har riktig diameter til å passe på/rundt stikket i kontakten :)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takker for gode tips! jeg ser for meg å ha litt hvit/blank lysfarge. Ikke den gamle standaren, men ikke led som lyser opp hele

bakken heller! :P så kanskje det blir ebay, E60 lys veit jeg om at en har- men mulig det måtte litt justeringer till der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Hvis du går for originale E39, med pinolpærer med LEDs/dioder, så kan du kjøpe noen med f.eks. 3 dioder i stedet for 6 dioder. Er det for sterkt, så kan du være kreativ med å sabotere et par av diodene, sote lykteglasset osv. Bare fantasien som setter grenser.

Kjøper du en enhet med stort kretskort og mange leds, så er den lukket og tettpakket, med ruglete glass. Da må du bruke spraysoting fra f.eks. Biltema.

Har ikke sett pinolpærer i"Diamond White," 6000K-look o.l. glødepærer, som man f.eks. får kjøpt hos GS o.l.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...