monthy Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 Den ene demperen min bak gikk fyken. Det er edc på bilen, men det virker ikke så den er låst i sport modus. Et kjent fenomen som jeg skjønner. Edc dempere koster jo flesk og pannevelling, men hvordan er det å sette vanlige dempere på? Må jo da forblende på et vis. Det går på servo oljen eller? Eller er det noen her som har edc demper til salgs? På forhånd takk.
Espen Aass Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 Nå er ikke jeg helt sikker på 7 serie med nivåregulering, men hadde en E34 540 Touring med det. Når jeg sjekket dette. Det går fint og sette på vanlig dempere, men du får feilmelding. Men det er bare og ta av stag til nivåregulering og sette den riktig. Hydraulikk MÅ koples i en "bypass" slik at oljeflow går tilbake i tank. Altså MÅ ikke blendes. Hvis det er samme system på E38 da. Men kan du ikke overhale/reparere demper? Eller brukt hos Koed?
monthy Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Skrevet Juni 21, 2015 Ja, er e38 725tds 96 modell det er snakk om, det glemte jeg å si..
Espen Aass Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 (endret) Ja, er e38 725tds 96 modell det er snakk om, det glemte jeg å si.. Hvem overhaler dempere? Hvis jeg setter på vanlige dempere, går det andre å bare ta en bypass fremme ved pumpa? For det går på servopumpa? Sent fra min D5503 via Tapatalk Skulle tru det. Det viktigste er at man ikke blender hydraulikk-kretsen for da sprenger man pumpa. Du må bypasse inn og ut på demperen, og slik at man har trykk til servo. Hvem som overhaler dempere må du nesten google. Hvis du finner ut hvilke type edc-dempere du har. Endret Juni 21, 2015 av Espen A.
monthy Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Skrevet Juni 21, 2015 Hvis jeg setter på ny edc demper, er det er selvluftende system? Er det bare å skru på den nye i såfall? Sent fra min D5503 via Tapatalk
Espen Aass Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 (endret) Hvis jeg setter på ny edc demper, er det er selvluftende system? Er det bare å skru på den nye i såfall? Sent fra min D5503 via Tapatalk Det skal det være. Men du må selvsagt etterfylle olje for det vil jo mangle endel når man skifter. Endret Juni 21, 2015 av Espen A.
monthy Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Skrevet Juni 21, 2015 Suverent! Tusen takk for super respons! Espen Aass reagerte på dette 1
monthy Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Skrevet Juni 21, 2015 Lurer på en ting til. Driver å sjekke litt rundt, og det virker som om det er edc demper med og uten nivåregulering? Eller går de om hverandre? Ser på ebay blant annet, og der er det til salgs noen som har stått på en 2001 modell 750. De ser jo klin like ut på bildene ihvertfall... Sent fra min D5503 via Tapatalk
D.Toft Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 du har sikkert vanlige edc dempere, elektrisk justerbare dempere. dem er ikke styrt med noe olje greier, kun nivåreg har olje justerbare. har du nivå reg? dette ser du om du har stabelisator stag bak. du kan bytte til std dempere, men må da bytte dempertopper også, da edc dempere har tykkere stempel enn std dempere
monthy Skrevet Juni 22, 2015 Forfatter Skrevet Juni 22, 2015 Det er koplet ledninger på toppen av hver demper. I tillegg så går det rør inn på demperene bak. Da har jeg kanskje nivåregulering da? Jeg har ikke så peil på det der, ikke har jeg sjekket om det er stabstag bak. Hvor går de stagene isåfall? Sent fra min D5503 via Tapatalk
Alpejohn Skrevet Juni 22, 2015 Skrevet Juni 22, 2015 Du har EDC med nivåregulering ja. Får en ny sachs demper i tyskland for 700 euro, hos car-parts24 slipper du og betale 19% VAT, og betaler kun norsk moms.Blir jo fort 6000,- pr demper da.Har lest om at folk får de overhalt, men vet ikke hvem som gjør sånt. Kan da ikke være rakettforsking?Kanskje høre med bmw om de vet noe..
Alpejohn Skrevet Juni 22, 2015 Skrevet Juni 22, 2015 Må vel justere staget da.. For og få den til og "tro" at bilen er for høy.
monthy Skrevet Juni 22, 2015 Forfatter Skrevet Juni 22, 2015 Hmm.. Noen tips på hvordan det gjøres? Sent fra min D5503 via Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå