MohamsE39 Skrevet Juni 30, 2015 Skrevet Juni 30, 2015 Hei Folkens Jeg er eier av en BMW E39 - 5 serie - 520iM54 - Touring - 2003 I flere måneder har jeg/bilen vært plaget med, at ved kald start så rister bilen. Problemet kommer noen sekunder etter at man har startet bilen. Hvis jeg slår av og starter igjen så blir problemet borte. Motor lampe lyser også. Når bilen er varm så går den i topp stand. Det er foretatt diagnosetest hos verksted, men ingen indikasjoner på denne feilen. Deler som er skiftet: - Tennplugger - Lamdasonde (sensor) - Coil - Veivhusventilasjon (silikonfilter) Kan det være: - Luftmassemåler? På forhånd takk for alle svar
Otis Skrevet Juni 30, 2015 Skrevet Juni 30, 2015 Jeg har en kompis med samme feil, så derfor legger jeg igjen en kommentar. I tilfelle løsningen kommer rekende på en fjøl...
[P-Man] Skrevet Juni 30, 2015 Skrevet Juni 30, 2015 Jeg ville sjekket DISA-ventilen, selv om symptomene ikke stemmer helt overens. Spjeldet på den har en tendens til å knekke.
MrBrum Skrevet Juni 30, 2015 Skrevet Juni 30, 2015 Hvis motorlampen lyser når dette skjer er det jo greit. Ta diagnose og les av feilkoden. Ellers blir det å gjette den ene løsningen etter den andre. Mange ting som kan gi slike symptomer. Tror neppe det er LMM. De færreste får bedring etter å ha byttet den.
MohamsE39 Skrevet Juni 30, 2015 Forfatter Skrevet Juni 30, 2015 Jeg holder til i Oslo, i nærheten av alnabru området. Hvis det er noen som kan være behjelpelig med diagnose utstyr så hadde det vært topp
[P-Man] Skrevet Juli 1, 2015 Skrevet Juli 1, 2015 Ja, en diagnose bør vel gjøres og vil mest sannsynlig gi svaret, men merk at ved defekt DISA så vil det dukke opp feil på lambda og feiltenning på 3 av sylinderne. Slet litt med å finne ut av dette på min og byttet masse unødvendige deler, så ville bare nevne det. Men det kan være mye rart som nevnt tidligere her, så lykke til
Otis Skrevet Juli 1, 2015 Skrevet Juli 1, 2015 Aha. Disa ventil høres.veldig rett ut for min kompis sin del. Fikk nemlig feilkode på en hel del ved tenning, en gang. Da var bla lambda og feiltenning nevnt. Jeg hadde ingen tro på at det var feil på alt sammen samtidig så vi gjorde.ingenting. Men jeg og han andre skal sjekke ut dette!
MrBrum Skrevet Juli 1, 2015 Skrevet Juli 1, 2015 Ved falsk luft for eks. vil det bli feilkoder både på feiltenning og lambda. På flere eller til og med alle sylindre. Men de kodene er vanlige ved andre feil også. Men ofte dukker det opp en kode eller flere i tillegg til lambda og feiltenning, og da er rådet å forfølge disse.
Zubair Saeed Skrevet Desember 1, 2015 Skrevet Desember 1, 2015 Hei. Blåser liv i dette innlegget. Jeg har samme problem med bilen min, har nylig byttet motor fra 520i til 525. Altså fra 2,2 til 2,5. Hadde ikke denne type feil på tidligere motor. Har nå byttet oksygensensor før katalysator, (den under motor) Bilen fungerte fint i en ukes tid før det ble kaldt I lufta igjen. Man skrur på tenningen og starter motor, den går fint I 1 minutt.. før den ds begynner og små skjelve, bilen blir ikke kvalt eller den skrur seg ikke av, men når bilen da er varm så går den som en klokke. Motor lampe lyser nå igjen, har ikke fått sjekket hva feilkoden er ennå. Har byttet en god del på motor etter jeg har skiftet motor, en av de delene er lageret får viften, nevner dette pga jeg har lest litt at det kan være den som utgjør feilen, hører også en tikke/rattle lyd ifra reim hjulene. Men vet ikke om det er pga dette den små skjelver. Må også nevne at jeg har merket litt vibrasjoner i fart. Alt fra 100 km til 120. Tråkker du inn gassen så slutter den å vibrere. Kan noen Vær så snill gi meg pekepinn på hva det kan være ? Hørt det kan være. DISA tennplugger Coil Noe mer ?
MrBrum Skrevet Desember 2, 2015 Skrevet Desember 2, 2015 (endret) Hei. Blåser liv i dette innlegget. Jeg har samme problem med bilen min, har nylig byttet motor fra 520i til 525. Altså fra 2,2 til 2,5. Hadde ikke denne type feil på tidligere motor. Har nå byttet oksygensensor før katalysator, (den under motor) Bilen fungerte fint i en ukes tid før det ble kaldt I lufta igjen. Man skrur på tenningen og starter motor, den går fint I 1 minutt.. før den ds begynner og små skjelve, bilen blir ikke kvalt eller den skrur seg ikke av, men når bilen da er varm så går den som en klokke. Motor lampe lyser nå igjen, har ikke fått sjekket hva feilkoden er ennå. Har byttet en god del på motor etter jeg har skiftet motor, en av de delene er lageret får viften, nevner dette pga jeg har lest litt at det kan være den som utgjør feilen, hører også en tikke/rattle lyd ifra reim hjulene. Men vet ikke om det er pga dette den små skjelver. Må også nevne at jeg har merket litt vibrasjoner i fart. Alt fra 100 km til 120. Tråkker du inn gassen så slutter den å vibrere. Kan noen Vær så snill gi meg pekepinn på hva det kan være ? Hørt det kan være. DISA tennplugger Coil Noe mer ? Få lest av feilkode®. Det er alfa/omega. Så tar vi det derfra. Det kan være mange ting. Det er viktig at diagnose gjøres med et BMW system. Da får man frem mere informasjon, enn med en billig EBAY skanner eller lignende. Men en ting først. Sjekk falsk luft. Sjekk blindpluggen på innsuget inn mot torpedo veggen også, for den er en luring. Endret Desember 2, 2015 av MrBrum
Zubair Saeed Skrevet Desember 4, 2015 Skrevet Desember 4, 2015 Hei. Takk for svaret. Til info bare : 1. Feilkode slo ut på lambdasonde før katalysator. 2. Feilkode slo ut 7-8 ganger misfire syl 4. Byttet ut Coil og tennplugg for sylinder 4, alt virker normalt nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå