RF91 Skrevet Juli 3, 2015 Skrevet Juli 3, 2015 Her må da følgast med. Lyst til å bygga om min eigen M50 og, men eg trur eg satsa på å gå frå B25 til B28. For må ikkje veiva dreiast litt på for at den skal passa? Og passa veivsensoren etterpå? Meina at eg las noko om det ein gang i tiden, men correct me if I'm wrong
sexeren Skrevet Juli 3, 2015 Forfatter Skrevet Juli 3, 2015 Følg med ja 2,8l og 3l veiven er bolt on i m50, men ikke i m20, der er det noe som trengs.. RF91 og turbina10 reagerte på dette 2
RF91 Skrevet Juli 3, 2015 Skrevet Juli 3, 2015 Kanskje det var M20 eg las det om då, og ikkje M50 Frista å handla M54B30 veiv istanfor M52B28 no
sexeren Skrevet Juli 3, 2015 Forfatter Skrevet Juli 3, 2015 Mye bedre det Hvilket oppsett hadde du tenkt deg av deler og turbo og effekuttak?
sexeren Skrevet Juli 7, 2015 Forfatter Skrevet Juli 7, 2015 (endret) Da var veiv parti avbalansert så montering innen kort tid. Endret Juli 7, 2015 av sexeren turbina10 og Are. reagerte på dette 2
rasstut Skrevet Juli 14, 2015 Skrevet Juli 14, 2015 Da var veiv parti avbalansert så montering innen kort tid. image.jpg Hvilken vibrasjonsdemper skal du kjøre med ? Driver selv med samme bygg . Leser mange dårlige erfaringer med m50 og m52 dempere . Lurer selv på ati men den koster jo flesk ...
sexeren Skrevet Juli 14, 2015 Forfatter Skrevet Juli 14, 2015 Blir og kjøre med orginal m50 demperen så får håpe det går bra..
Are. Skrevet Juli 14, 2015 Skrevet Juli 14, 2015 Såvidt jeg har skjønt er dette kun et problem om du skal over 6500rpm. Jeg satser også på orginal demper.
sexeren Skrevet Juli 15, 2015 Forfatter Skrevet Juli 15, 2015 Ja tenker det går bra med orginal. mapper opp til 7000rpm og blir ikke liggende der så mye om gangen. Ser andre skifter men de kjører 7500-8500rpm
sexeren Skrevet Juli 15, 2015 Forfatter Skrevet Juli 15, 2015 Han her kjører orginal uten problem sier han, men hvor lenge det vet jeg ikke. https://www.youtube.com/watch?v=F67DHEnfbDw The block is bored to 84.5mm and it has now S50B30us crank. The balancer is stock bmw part and works fine when i did run 8500rpm on last 2.8 engine.And block is allso stock ,no stress plate at bottom.The 8800rpm rev was only test that how it works with solid valve lifters ,now it is dropped back to 8500rpm with no problem.I have and opel mv6 dis coilpack on that video and it did run out at over 1.5bar boost ,but now we try change mercury Cdi coils.
rasstut Skrevet Juli 17, 2015 Skrevet Juli 17, 2015 Han her kjører orginal uten problem sier han, men hvor lenge det vet jeg ikke. https://www.youtube.com/watch?v=F67DHEnfbDw The block is bored to 84.5mm and it has now S50B30us crank. The balancer is stock bmw part and works fine when i did run 8500rpm on last 2.8 engine.And block is allso stock ,no stress plate at bottom.The 8800rpm rev was only test that how it works with solid valve lifters ,now it is dropped back to 8500rpm with no problem.I have and opel mv6 dis coilpack on that video and it did run out at over 1.5bar boost ,but now we try change mercury Cdi coils. Sitter jo samme veiv i m3 us motoren (den har jo trigger på samme sted som m50/52 ) så det hjulet er jo i bunn å grunn likt som et m52 hjul Usikker selv om jeg skal gå for et ati hjul eller bare bruke ifra b28 som jeg har liggende ! Flott prosjekt tråd , følger med på hver oppdatering !!
sexeren Skrevet Juli 17, 2015 Forfatter Skrevet Juli 17, 2015 Ja sitter i S52B32. Jeg bruker orginalt da jeg ikke skal kjøre mye turtall. Å de så ut så det er i god stand fortsatt. Takk, nå er det ferie så lite blir gjort, men montering av motor blir gjort i løpet av noen uker så oppdaterer etterhvert
RF91 Skrevet Juli 17, 2015 Skrevet Juli 17, 2015 Du må vera flink å legga ut bilde og slikt sånn at eg veit ke eg går til den dagen eg skal starta med min eigen motor
RF91 Skrevet Juli 17, 2015 Skrevet Juli 17, 2015 Du må vera flink å legga ut bilde og slikt sånn at eg veit ke eg går til den dagen eg skal starta med min eigen motor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå