Gå til innhold

M50B32 Stroker Turbo


sexeren
 Share

Anbefalte innlegg

Her må da følgast med. Lyst til å bygga om min eigen M50 og, men eg trur eg satsa på å gå frå B25 til B28. For må ikkje veiva dreiast litt på for at den skal passa? Og passa veivsensoren etterpå? Meina at eg las noko om det ein gang i tiden, men correct me if I'm wrong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her kjører orginal uten problem sier han, men hvor lenge det vet jeg ikke.

 

https://www.youtube.com/watch?v=F67DHEnfbDw

The block is bored to 84.5mm and it has now S50B30us crank. The balancer is stock bmw part and works fine when i did run 8500rpm on last 2.8 engine.And  block is allso stock ,no stress plate at bottom.The 8800rpm rev was only test that how it works with solid valve lifters ,now it is dropped back to 8500rpm with no problem.I have and opel mv6 dis coilpack on that video and it did run out at over 1.5bar boost ,but now we try change mercury Cdi coils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her kjører orginal uten problem sier han, men hvor lenge det vet jeg ikke.

 

https://www.youtube.com/watch?v=F67DHEnfbDw

The block is bored to 84.5mm and it has now S50B30us crank. The balancer is stock bmw part and works fine when i did run 8500rpm on last 2.8 engine.And  block is allso stock ,no stress plate at bottom.The 8800rpm rev was only test that how it works with solid valve lifters ,now it is dropped back to 8500rpm with no problem.I have and opel mv6 dis coilpack on that video and it did run out at over 1.5bar boost ,but now we try change mercury Cdi coils.

Sitter jo samme veiv i m3 us motoren (den har jo trigger på samme sted som m50/52 ) så det hjulet er jo i bunn å grunn likt som et m52 hjul :)

Usikker selv om jeg skal gå for et ati hjul eller bare bruke ifra b28 som jeg har liggende !

Flott prosjekt tråd , følger med på hver oppdatering !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sitter i S52B32.

Jeg bruker orginalt da jeg ikke skal kjøre mye turtall. Å de så ut så det er i god stand fortsatt.

Takk, nå er det ferie så lite blir gjort, men montering av motor blir gjort i løpet av noen uker så oppdaterer etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...