Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker man for å holde skinn mykt?

Siden jeg kjøpte en 525 08mod har jeg benyttet sw skinn kit.

Jeg har renset en gang pr år og smurt to-tre ganger pr år og mente at dette skal være tilstrekkelig til at skinnet skal holde seg rent og mykt. Nå føler jeg at skinnet i seteryggen begynner å bli litt stivt.

BMW har også "sitt eget" skin-pleie kit, erfaring med dette?

Ser at det er mange som er fornøyd med sw, men jeg begynner å tvile.

Mulig feil bruk av meg og mottar gode tips.

Skrevet

Ville renset og påført lærkrem, elefantfett e.l. minimum tredjehver måned :)

I tillegg kan du kjøpe en rulleskøyte med gummihjul og rulle skinnet godt. Kan også kjøpe et par løse hjul og skru de på en stang e.l. Viktigste er at du får strukket og massert skinnet.

• 3 months later...
Skrevet

Jeg har brukt SV, AutoGlym, Meguiars, Volvo og BMW sitt skinnpleie sett, jeg foretrekker SwissVax. Jeg var ikke noe fan av BMW sitt sett, men så fulgte jeg ikke bruksanvisningen helt 100% heller. Det er rens og pleie i et "mirakel" produkt. Derfor valgte jeg å bruke BMW sin skumrens først, før jeg gikk på med selve settet. Syntes ikke det trakk seg spesielt godt inn i skinnet og ble litt skuffet over resultatet. Skinnet var ikke mykere enn med SV Leather Milk, når man ikke bruker kost får man ikke det litt matte nyskinn looket som jeg svanet. Itillegg så gikk papiret som fulgte med settet i oppløsning/det loet. Så måtte tørke over deler av interiøret etter at jeg oppdaget det, og heller bruke bomulls-klut (slim man skal!). Så brukte settet bare den ene gangen, nå samler det støv.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...