Gå til innhold

Er dette et godt kjøp? E90 LCI

Aslaska
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om en 318d e90 2009 med 170.000km bak seg. Kan få den for 110000 men ser den skal inn på EU om 2 måneder.

Hva er disse bilene verdt med så mange mil bak seg, og er det suspekt at bilen blir solgt rett før en EU-test? Kanskje jeg bare er paranoid..

Jeg lurer altså mest på hva en slik bil er verdt, eller hva du selv kunne gitt.

Bilen har sportsseter og xenon, ellers er vell alt annet standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ta EU nå før kjøp?

Det er jo tillatt 2 mnd før mnd som er tallet er.

Jeg bor langt unna, og han som har den reiser mandag. Blir kanskje vanskelig å få tatt en EU test når han som eier den ikke gidder/har tid :/

Hva syntes du ellers om dealen? Hvis bilen glir igjennom EU altså..

Endret av Aslaska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi veit 3 ting om bilen. Pris, km stand og frist for eu-kontroll. Du nevner ikkje utstyr eller noe annet info om bilen.

Den har sportsseter og xenonlys, ellers ingenting å nevne. Felgene er ikke min smak så der blir det litt utgifter.. Her er en liste, men den inneholder kun ting som er selvsagt

Hengerfeste

Lettmet. felg sommer

Lettmet. felg vinter

Metallic lakk

Parkeringsensor bak

Sommerhjul

Vinterhjul

Xenonlys

Air Condition

Cruisekontroll

Elektriske speil

El.vinduer

Farget glass

Kjørecomputer

Klimaanlegg

Midtarmlene

Multifunksjonsratt

Oppvarmede seter

Radio/CD

Regnsensor

Sentrallås

Servostyring

Sportsseter

ABS-bremser

Airbag foran

Alarm

Antiskrens

Antispinn

Sideairbager

Startsperre

Nå ser det ut til at det kan la seg gjøre å få den EU-kontrollert, så la oss bare ta utgangspunkt i at den sklir gjennom

Endret av Aslaska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet en veldig bra pris for kjøper. Faktisk så lav at det kan mistenkes at noe er galt med den. Jeg ville kanskje tatt en NAF-test. Men som andre har påpekt, vi har fått for lite informasjon fra deg til å vurdere bilen. I det minste regnr bør vi få.

Hvorfor har den gått så langt? Skolebil?

Du bør få servicehistorikk, og eventuell skadehistorikk.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er den.. Hva tenker dere? Er nesten svimmel av å tenke på dette nå.. Valget står mellom den og denne http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=60572209&ref=conversation&fks=60572209

Hvorfor ikke kjøpe min med mer utstyr, lavere km stand og litt høyere pris? :)

http://bimmers.no/topic/799760-2010-facelift-e90-316d-20d/

Skulle gjerne hatt din heller, men budsjettet er allerede sprengt så må nesten stå over Endret av Aslaska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du har nevnt det med budsjett. Men sier det uansett.
Sånn som jeg tenker.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60181547

Den har gått 163.000 km, 2009 mod, ikke skinnseter, ikke navi, må inn på EU.
Du skal ordne felger, utgift på minimum 5.000,- til 10.000,-.

Da har bilen plutselig kostet deg 115/120.000,-.

EDIT: Denne har også heftelser. I 2009 var det heftelser på den på 400.000,-
Sjekk hvordan det ligger an nå. Om dette blir innfridd evnt ved kjøp av bilen.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60888570

Denne har gått 149.000 km, 2010 mod, skinnseter, navi, EU-godkjent og har felger.
Denne koster litt mer, kan sikkert prute litt også. Men blir ikke den store forskjellen i pris uansett.

Så. Den sist nevnte er nyere, gått mindre, har mer utstyr og eu-godkjent.
Jeg synes også at navi i E9x er et must. Men det er meg.

Jeg personlig ville gått for den siste om det sto mellom de to. Uten å tvile.

Endret av UFC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle veldig, veldig gjerne hatt den siste der i stedet, men det lar seg ikke gjøre med mindre han er villig til å slå av 30-40k.. Og det er vell meget tvilsomt at det skjer.. Ellers hadde jeg gått for den med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med å kjøpe til du har nok penger til en med utstyr! Utstyr i en bil er sååååå viktig... Interiøret på nyere bmw uten stor navi er noe sykt trist og kjedelig....

Hvem vurderer å bruke over 100 K på en moderne bil uten navi?? :s fatter det ikke....

Er sykt kjipt hvis du kjøper en "ribba" bil også er den kjedelig etter 1 måned....

Min mening ihvertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med å kjøpe til du har nok penger til en med utstyr! Utstyr i en bil er sååååå viktig... Interiøret på nyere bmw uten stor navi er noe sykt trist og kjedelig....

Hvem vurderer å bruke over 100 K på en moderne bil uten navi?? :s fatter det ikke....

Er sykt kjipt hvis du kjøper en "ribba" bil også er den kjedelig etter 1 måned....

Min mening ihvertfall =)

Godt det er fler. Tenker mer på at når man faktisk kjøper seg splitter ny bil, og sitter og huker av på utstyrslista og ikke velger stor navi, men liten eller ingen. Pr. idag kan man jo ikke velge bort navi (?), og da man faktisk mest sannsynlig tar opp lån for å kjøpe bil, så kan man klaske på litt ekstra for å få det akkurat sånn man vil ha det. Veldig mange føler at jo mer sparsomme de er, jo mindre penger taper de, men det stemmer ikke :P Var å satte opp en 520d 2015 modell hos Bilia ifjor da jeg vurderte ny bil, akkurat samme utstyr pluss litt til som E60en min har, ikke noe å spare på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...