Gå til innhold

Kjøpsråd 2007-2008 Bmw X3

Share

Anbefalte innlegg

Driver å vurderer å kjøpe meg en X3 fra rundt 2007-2008. Blir nok 2,0 diesel, m-sport med manuell kasse. Er det noen kjente svakheter med disse? Har lest litt om noe koksing i toppen. Hvordan er deleprisene? Er ute etter en bil med lavest mulig km, men står en her jeg bor som har gått 199 000. Er dette mye på en slik bil? Å tåler disse chipping? Syntes det er litt lite med 150hk i en så tung bil. Så at bsr leverer program til disse som gir 195 hester. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X3 er gode biler og har vel ikke så mye kjente feil.

Husker ikke om motoren har register feil, men du kan jo sjekke den tråden ang det.

Koksing i toppen høres rart ut, da det finnes svært mange andre biler med denne motoren uten det har vært et problem, utifra hva jeg husker.

Delepriser er vel helt ok, sjekk selv på feks Koed.no eller gsbildeler.no.

Alle biler tåler chipping, spørsmålet er om det er bra utført eller ikke og om bilen ellers er i god stand.

150hk er såklart ikke kraftige greier, men prøv selv.

Det er forøvrig litt hipps om happ om folk er fornøyd med bsr, men stort sett er folk fornøyd.

Jeg har forøvrig ingen utdanning innen bil, og skriver kun pga hva jeg selv har lest på forumet og hva jeg selv har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tilstanden på bilen er kanskje viktigere, mener jeg. Har eier behandlet den bra tror du?

Er slitedeler skiftet?

Servicehefte er forsåvidt bra, bilen kan være veldig dårlig for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å prøvekjørte den i dag. Virka som en veldig bra bil. Ungen ulyder, tight og fin girkasse og understell. Minimal slitasje på interiøret. Fikk ikke sett noe særlig på den utvendig da det fossregnet. Så ut til å være med masse dokumentasjon fra værksteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...