Gå til innhold

Hvordan stiller man inn låsekassa når man monterer låsen på E39?

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Begynte og skulle bytte actuatoren på låsen på førerdøra mi da den har gått treigt og av og til ikke reagert når jeg har låst opp.

Har holdt på i mange timer nå, brukt opp all tolmodigheten på og få ut faenskapet.. Og når jeg endelig fikk det ut, bytta actuatoren, og fått det inn igjen og montert i hop og skulle teste, så reagerer ikke dritten i det hele tatt..

Så nå har jeg plukket alt fra hverandre igjen..

Det jeg da lurer på, er hvordan skal mikrobryteren stå, der tappen fra låsen kommer inn? Den skal jo kunne vris begge veier..
Så går ut i fra at den må stå i senter..

Fant en guide som sier at de to tappene under actuatoren må stå likt, ellers vil ikke låsen reagere når det er montert igjen. Så får demontere igjen og sjekke denne..

Noen som har gjort dette før, og har noen gode tips? Har allerede blitt halvveis gal!  ](*,)  :gunfire:  :-&

Har prøvd og søke litt, men er så forbanna jeg har ikke tolmodighet til og lete lenger...  :evil:

Hjertelig takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg, annet enn neste gang, ta bilder under prosessen. Da har man noe og gå ut i fra hvis man får vanskeligheter.

Er det samme opplegg på passasjerdøra kan det kansje vært bryet å demontere dørtrekket og sjekke der?

Har du sjekket delekatalogen hos feks. GS? Kan få overblikket der.

Har hjulpet med noen ganger, men ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke og få det sammen, har allerede mo test alt sammen sånn det skal være, men var ikke liv i actuatoren.. Og alle ledninger er koblet på.. :/ Ikke en gang om jeg kobler på den gamle.. Så jeg forstår ikke helt hva som er problemet. Blir og koble på pc nå og sjekke.. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da sier jeg lykke til, da jeg er tom for ideer utenom ledningsbrudd/dårlig kontakt.

Vet bare at når man står "oppidet" kan fornuften tenke komplisert, men når feilen er funnet, ](*,)  :whatever:

Derfor, etter noen runder med hjernekapasitet på høygir, har jeg nå lært.

Bilder, bilder og bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg er ganske rådvill.. Fant ikke noe spes på diagnose heller.. Sikker på det har noe med den tappen fra låsesylinderen og gjøre.. For der kan en skru rundt litt og regner med den må stå i rett posisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!

Blir litt forbanna når jeg tenker på hva som var feil... Men det gir ikke noen logisk forklaring her jeg sitter.. Jeg hadde ikke plugga inn bryterpanelet til vinduene...........

Hadde jeg kikka i wds ville jeg nok ha sett det.. Men nå, med vindus panelet koblet på så funker det altså.. Jaja, gla det ordnet seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!

Blir litt forbanna når jeg tenker på hva som var feil... Men det gir ikke noen logisk forklaring her jeg sitter.. Jeg hadde ikke plugga inn bryterpanelet til vinduene...........

Hadde jeg kikka i wds ville jeg nok ha sett det.. Men nå, med vindus panelet koblet på så funker det altså.. Jaja, gla det ordnet seg! :)

Hehe, det er jo dørmodulen :P

Godt det ordnet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den som er dørmodulen?  8-[

Har sett der er en i passasjerdøren, og lest mye om drivers door module, men aldri funnet en lik en,

så har tenkt at jeg ikke hadde den.. haha! Da har jeg lært flere nye ting i dag!  :beer: 

Når jeg tenker meg om, så hadde jeg faktisk feilkoder på dør modulen også når jeg sjekket..  \:D/

Var så forbanna at jeg ikke tenkte klart. hehe  :drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ganske mye ledninger der, har stusset litt på det, men tenkt at det sikkert var for opp og ned, auto opp og ned osv osv. :P

Ja har vært noen ganger der jeg river meg i håret for en filleting, litt som og lete etter noe som ligger rett forran deg, men ikke faen om du ser det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...