BMW 316I 05 Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 (endret) Hallo. Hadde en 5-serie 1998 i 2 år og var kjempe fornøyd med den så lenge den holdt (blitt spiker nå). Ble brukt mye til fisketurer og hadde mange langturer med folk pga. den store bagasjeplassen. Kjøpte meg for en måned siden en 3-serie touring. Denne er svært lav i forhold til den gamle bmwen jeg hadde. Jeg vil ha en bil jeg kan trygt dra inn på en grusvei med. Trenger dermed hjelp med dekkstørrelse og felger, samt om det er mulig å høyne hele bilen. Dekk foran (standard)195/65R15Dekk bak (standard)195/65R15 Jeg har nå 205/55R16 forna og bak. Er det mulig for meg å sette på f.eks 205/70R16 lovelig? Endret Juli 21, 2015 av EastBMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Det vil gi en forskjell i rulleomkrets på hele 8,87%, og er derfor langt over grensen for hva som er lovlig (maks 5% endring). I tillegg vil dette se veldig rart ut, om du i det hele tatt får det til å passe uten at det tar borti noe sted. Det spørs om kanskje ikke en X3 e.l. hadde vært et bedre valg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 316I 05 Skrevet Juli 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2015 Det vil gi en forskjell i rulleomkrets på hele 8,87%, og er derfor langt over grensen for hva som er lovlig (maks 5% endring). I tillegg vil dette se veldig rart ut, om du i det hele tatt får det til å passe uten at det tar borti noe sted. Det spørs om kanskje ikke en X3 e.l. hadde vært et bedre valg. Hadde fort hvert 100k opp i pris der :/ Hva er det meste jeg kan ha? 205/XXR16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Hadde fort hvert 100k opp i pris der :/ Hva er det meste jeg kan ha? 205/XXR16 Du kan gå opp på 205/60-R16, gir deg neste 2 cm større diameter på hjulet og er innenfor 5%-grensa (3,16 %) ifølge http://www.dekkalkulator.com/#. Men 2 cm økt diameter gir bare 1 cm økt bakkeklaring så jeg vet ikke hvor stort utslag det gjør. Ellers er det mye prat om senkefjærer her inne, men hevefjærer har jeg ikke vært borti Har du testa bilen din på grusevei? Er den senket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 316I 05 Skrevet Juli 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2015 Dro opp en ganske grei stein med bilen på grusvei. Har noen 17 tommere liggenes og, men kommer ikke så veldig mye mer nærmere 5% grensa med de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Type grusveier du kjører på da? Offroad veger som egentlig ikke er laget for bil? Kjører på grusvei for å komme på hytta med bilen min og har ikke noe problem selv med full bil. Tydeligvis X-bil du skulle hatt, som X3 eller 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 316I 05 Skrevet Juli 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2015 Type grusveier du kjører på da? Offroad veger som egentlig ikke er laget for bil? Kjører på grusvei for å komme på hytta med bilen min og har ikke noe problem selv med full bil. Tydeligvis X-bil du skulle hatt, som X3 eller 5 Er de type grusveger som fører til de gode fiskevannene. Jeg skulle nok hatt det ja. Får bli neste bil axept reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Det finnes faktisk noe som heter "poor road package" originalt til disse, men jeg vet ikke helt hva denne innebærer utover dette. BMW 316I 05 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå