Gå til innhold

2004 E46 camber feil

Almiis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

har en 2004 E46 320 som det er montert ta- technix på av forje eier.

dette var ikke innskrevet i vognkortet da jeg fikk bilen, så tenkte gjøre dette.

Men da bilen var på 4hjulskontroll var Camber og caster forran feil

om jeg ikke husker helt galt var camberen på noe rundt 1,50 grader. er dette veldig galt? kontrollørene mente iallfall dette var helt på tryne i forhold til skjemaet (skjemaet de brukte var til en E92, er ikke dette å veldig feil av de?)

uansett så frister det lite og ut med 2500 for justerbare tårnlager som ikke er TUV godkjente.

Vurderer derfor og kvitte meg med senkesette, da det uansett har sett bedre dager, og heller bare gå for fjører på original demperen.
Men, vil dette få samme utfall på camberen og casteren? har sett flere e46 uten tårnlager som har fått slikt godkjent? men tenkte jeg ville høre med dere før jeg tar en avgjørelse.
Og i tilfelle hvilke fjærer anbefaler dere , og hvor mye i senk for å få den si ca 1cm glipe fra dekk. kjører 18" felger med 40 profil
Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 er i likhet med E36 umulig å justere caster og camber på originalt. Billig senkesett er sikkert like greit å hive ut, men du må like mye godkjenne senkefjærer og ta hjulstillingskontroll etterpå, med mindre du setter på originale fjærer.

H&R har en del å velge i mellom, har det på min bil og er fornøyd med senkenivået. Det er på en e36 og 40/15mm foran/bak om jeg husker riktig. Jeg fikk heller ikke camber og caster innenfor originalverdiene, men fikk godkjent hos SVV med "røde tall".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fult klar over at jeg må godkjenne bilen om det blir montert senkefjærer i stedet for senkesettet som står på nå. Men lurte på om camber/caster ville bli noe bedre med tanke på at de står på orginal demper? eller vil det bli det samme som med senkesett?

Men siden du sier du fikk godkjent den med røde tall, så er vel dette også en mulighet.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Eg har og problemer med camber og caster på min e46. Men hos meg er høyre side mye verre enn venstre. Har ikkje ordnet opp i det men har mine mistanker retta mot bærebrua siden på e36 og e46 er aluminium og er en viss mulighet det er skjeivt en plass.. har noen tips så gjerne kom med di:)

Endret av 330Diesel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...