BrilleBjørn Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Hei, Driver med turbobytte på min 04 320dat om dagene, og lurer da på hvordan man skal forholde seg til første oppstart? Hvordan forsikre seg at turbo får olje før man starter bilen? Har kjøpt stor sprøyte for å fylle turbo med olje, men er det nok å fylle turbo med olje, og så starte? Tenkte egentlig å koble til oljetilførsel, la oljeretur gå i ett beger, for så å dreie på veiv til jeg ser det kommer olje i retur, er dette en ok løsning? Hvordan kan man få kjørt startmotor uten at bilen starter? Hvis det ikke er nok å dreie den manuelt på veiva.. Flott om noen med erfaring rundt dette tar seg tid til å svare. Mvh. - Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 (endret) Jeg kan ta feil, men jeg har aldri vært borti at noen fyller turbo med olje etter bytte. Oljetrykk og flow kommer etter sekunder ved tørning av starteren. Så tror ikke det skal være nødvendig. EDIT: I stand corrected... Endret Juli 29, 2015 av SweetBMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Det ritkige er å fylle med olje, men man gjør det ofte ved å ha litt direkte i huset før man skrur sammen. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet Juli 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2015 Takk skal du ha TRF! Bare fylle opp turbo med ren olje, snurre litt på den manuelt og montere alt sammen? Starter dere da bare opp direkte, eller kinner dere litt uten å la bilen starte først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Om du har olje inni kan du starte opp direkte. Jeg pleide å kinne før, men gjør det ikke nå lengre. Er det olje oppi så er alt good. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet Juli 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2015 Takker for svar! Jeg fylte turbo og olje-tur med olje, lot retur stå åpen, og kinnet uten start ett par ganger, når det kom olje ut returen skrudde jeg denne på plass og startet. Fungerte brillefint! Mvh - Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå