Gå til innhold

Fjerne kontakterpunkter mellom ledningsnett, E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom jeg hater å kutte i kabler så vil jeg høre om noen har erfaring med å fjerne/presse ut/whatever, altså en ikke destruktiv måte å bli midlertidig kvitt kontaktpunkter på. Dette er i 25-pins kontakten mellom ledningsnettet til motor og hovedledningsnettet på en E36 med 6'er. En av de to som sitter ved sikringsboksen. Fant et bilde her.

Har ikke noe å si på hvilken side av skrulokket, men den øverste som kommer fra motor gir litt bedre arbeidsrom. Hørt at man må ha noe spesialverktøy, men bør vel gå an å jobbe seg rundt det.

Eventuelt kunne jeg tenke meg å kjøpe begge sidene av kontakten som har litt ledninger å gå på slik at jeg kan skjøte meg en overgang med de kontaktpunktene jeg vil ha.

Skrevet

For de som måtte lure så heter kontakten X20. Denne har en låsering mellom de to ringene som inneholder kontaktpinner / kontakthull. Ett hakk mot klokka så er den åpen, man kan se på bildet mitt at den kan stå i to posisjoner. Da skal man greie å dytte kontaktene ut. Ringen min ble litt unødig mishandlet da jeg prøvde meg fram, men fungerer fortsatt helt fint til det den skal. Du kan verifisere at den er åpen ved å dytte ut en av de tomme kontaktene som kun har gummiplugg i seg.

Tenkte det kan være av interesse for de som eventuelt skal bygge om og bytte ledningsnett, samt sjonglere litt med kontaktpunkter fra forskjellige modeller.

Skrevet

Jeg antok at man kunne få åpnet den, men det blir litt knoting første gangen man prøver på det uten å vite helt hvordan ting fungerer. Hadde jeg gjort det en gang til så hadde det garantert blit mindre riper. Ringen ble litt herpet, men gjør som sagt jobben og er godt utenfor synsrekkevidden til hverdags :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...