rogermyrmel Skrevet August 9, 2015 Skrevet August 9, 2015 E39 525tds mister motorkraft i bratte oppover bakker, med campingvogn, går i 30km/t.Temperatur går opp mot rødt, får vel lite diesel? Mager blanding som gjer at temp øker. Er ikkje luftmasse måler, akurat lik om den er tilkoblet eller ikkje, dieselfilter nytt. Pumpe overhalt. Aldri problemer uten campingvogn
Otis Skrevet August 10, 2015 Skrevet August 10, 2015 Det er vel luftmasse måler feil? Jeg mener, om det er likedan med den tilkoblet som utkoblet, da er den jo defekt? Fordi motoren skal jo gå i nødmodus uten LMM, og når du ikke merker forskjell er det jo defekt LMM? Eller er jeg helt på jordet?
Hpi Skrevet August 10, 2015 Skrevet August 10, 2015 Temp øker ikke ved mager blanding på diesel, temp øker ved feit blanding på diesel. Den går ikke direkte i nød ved utkoplet LMM men den bruker en alternativ tabell som tilsvarer 80-90% av normalen med en ok LMM så at du ikke merker veldig forskjell trenger ikke å bety at LMM er defekt. Skal du vite om LMM er defekt så må du lese ut hvilken luftmasse den måler. Du har ikke en feil på kjølinga da? Ser på originalmappet mitt så reduseres effekt når temp stiger. Når den passerer 110 grader så er det bare 10-20% effekt igjen. Dette er en styrt reduksjon for å unngå motorhavari. Tror jeg ville begynt med å sjekke vannpumpe, viskose etc.
rogermyrmel Skrevet August 10, 2015 Forfatter Skrevet August 10, 2015 Takk for svar, da må eg sjekke nærmere. Vannpumpa er ny, skal sjekke andre ting der
rogermyrmel Skrevet August 10, 2015 Forfatter Skrevet August 10, 2015 Trur det kan være viskose koblinga, ingen motstand når eg snurrer vifte og kan holde den igjen med fingrene når motor går, på varm motor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå