divad Skrevet August 10, 2015 Share Skrevet August 10, 2015 (endret) Var og handlet en E28 for et par uker siden. 86' BMW E28 518i Karosseriet synes jeg er veldig bra. Relativt bra for rust. Lite lakkrust, men selvfølgelig småplukk+ arbeid med rust under bil. Motorrom ser relativt bra ut, men rust bak dempertårn. Interiøret er i bra stand og bagasjerommet også. Planene er å rigge denne opp i fin bruksstand. Fjerne rust, hive i M30+535 bakstlling, interiør++ Men E30n må også arbeides og betales på, så har på ingen måte hastverk! Det første som prioriteres er senk, felg, shadowline og polering Legger ved noen bilder av bilen. Monterte på noen senkefjører av ukjent merke, så den ble noe lavere - men selvfølelig ikke nok. Endret August 10, 2015 av divad stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet August 13, 2015 Forfatter Share Skrevet August 13, 2015 Hvis noen har eller kjenner noen som har en M20 eller M30 til salgs, er jeg interessert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Flott bil, følger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paugen92 Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Sjef bil! Kjøpte du denne på hundvåg? har muligens m30b35 til salgs snart.. Har 2 stk, en hel ( mistenker toppakning) å en som har demontert topp, er ikke sikker om jeg skal selge enda, hadde vært greit å hatt en i reserve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet August 14, 2015 Forfatter Share Skrevet August 14, 2015 Gabz - Takk for det! Paugen - Tusen takk! Selger bodde på Håbafjell. Har selv en komplett M30 og en i deler. Den komplette står foreløpig i E30n og den demonterte skal bygges med turbo. Men gi lyd hvis du vil selge den ene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paugen92 Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Ikke så langt du måtte da for å kjøpe den skal gi beskjed så fort jeg har fått m30b37 acs motoren igang tenker selv å bruke en av m30b35 til turbo bygg, men så har jeg jo en til overs da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet August 14, 2015 Forfatter Share Skrevet August 14, 2015 Flott! Hvor holder du til å skrur på E34n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paugen92 Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Flott! Hvor holder du til å skrur på E34n? Sender deg pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet August 19, 2015 Forfatter Share Skrevet August 19, 2015 (endret) Gjort noen få kosejobber med bilen! Demontert baklyktene, skiltoppheng og gulvteppe, deksler for å inspisere tilstanden. Bagasjerommet er egentlig i veldig god stand. Reservehjulet ligger urørt og helt tørt og rustfritt i brønnen til dette. Eneste rust som ble funnet baki her var på begge dempertårnene. Dette skal gjøres noe med. Vasket hele bakplaten fri for gammelt dritt og lort som lå bak lyktene og skiltoppheng osv. Behandlet hele bagasjerommet,bakplate og koffertluke med hulromsmasse, så nå lukter det skikkelig friskt når man åpner bagasjerommet! Litt bilder fra dette: Ser ikke gale ut Det meste er gammel hulromsmasse, men rundt selve tårnene er det kommet rust. Syntes den minnet om en naken MB 123 bakfra på dette bildet Prøver en simpel måte å få shadowline baklykter. Får se hvor lenge dem holder seg Montert tilbake Endret August 19, 2015 av divad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet August 19, 2015 Forfatter Share Skrevet August 19, 2015 (endret) Fikk tak i nytt speedometer til bilen. Det som stod i skalv voldsomt på temperaturnåla, bensinmåleren viste feil(fant jeg ut når speedo'n blei bytta) . Får nå i tillegg turteller, drivstofforbrukmåler og speedometer som går til 240km/t. Når rattet først var av for bytte av speedometeret, ble det montert M-tech II ratt som jeg hadde liggende. Ser mye bedre ut enn det orginale bussrattet, men skal seff ha M-tech I ratt til denne bilen når jeg får tak i et. Hadde noen schtøgge Nissan skiltplater, så disse ble selvfølgelig kastet og erstattet av disse Skiltene er også så slitne at de må byttes, selv om jeg kunne tenkt meg å slippe de nye skiltene Rent og pent, men likevel kjedelig syn! :/ Bare noen bilder av bilen som jeg har tatt. Endret August 19, 2015 av divad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet August 19, 2015 Forfatter Share Skrevet August 19, 2015 Det nye speedometeret har forresten 30 000km ekstra på telleren. Skulle gjerne justert det ned til den riktige kilometerstanden. Noen som har vært borti det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 20, 2015 Share Skrevet August 20, 2015 Ta ut speedometerklokka, bank forsiktig ut akselen i den ene enden hvor de 6 plasttannhjulene sitter tett og holder styr på skiftingen av tall på oversiden av tallskivene. Så fort du har banket den forsiktig ut og du kan få den bort bittelitt i ene enden, er tallhjulene fri til å justeres. Når du har justert, sett på plass akslingen igjen. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet August 20, 2015 Forfatter Share Skrevet August 20, 2015 Ta ut speedometerklokka, bank forsiktig ut akselen i den ene enden hvor de 6 plasttannhjulene sitter tett og holder styr på skiftingen av tall på oversiden av tallskivene. Så fort du har banket den forsiktig ut og du kan få den bort bittelitt i ene enden, er tallhjulene fri til å justeres. Når du har justert, sett på plass akslingen igjen. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Takk, får prøve på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 20, 2015 Share Skrevet August 20, 2015 (endret) Eneste "maktbruket" som trengs er å skyve akslingen ut av festet sitt i ene enden, tallhjulene skal gå helt lett når du dreier på de. Pass på å ikke berøre tallskiva med fingrene, fingermerker ser ikke pent ut når det er satt sammen. Har justert fram og tilbake en del speedoer på biler produsert mellom 70 og til midten av 90-tallet. Prinsippene er de samme Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret August 20, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet August 20, 2015 Forfatter Share Skrevet August 20, 2015 Eneste "maktbruket" som trengs er å skyve akslingen ut av festet sitt i ene enden, tallhjulene skal gå helt lett når du dreier på de. Pass på å ikke berøre tallskiva med fingrene, fingermerker ser ikke pent ut når det er satt sammen. Har justert fram og tilbake en del speedoer på biler produsert mellom 70 og til midten av 90-tallet. Prinsippene er de samme Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Takk for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå