Gå til innhold

divad's E28 518i bruksbil


divad
 Share

Anbefalte innlegg

Var og handlet en E28 for et par uker siden.

86' BMW E28 518i ​

Karosseriet synes jeg er veldig bra. Relativt bra for rust. Lite lakkrust, men selvfølgelig småplukk+ arbeid med rust under bil. Motorrom ser relativt bra ut, men rust bak dempertårn. Interiøret er i bra stand og bagasjerommet også.

 

Planene er å rigge denne opp i fin bruksstand. Fjerne rust, hive i M30+535 bakstlling, interiør++ Men E30n må også arbeides og betales på, så har på ingen måte hastverk! 

 

Det første som prioriteres er senk, felg, shadowline og polering ;)

 

Legger ved noen bilder av bilen. Monterte på noen senkefjører av ukjent merke, så den ble noe lavere - men selvfølelig ikke nok.

post-70667-0-59668700-1439223107_thumb.j

post-70667-0-17834700-1439223082_thumb.j

post-70667-0-06374600-1439223088_thumb.j

post-70667-0-41675300-1439223093_thumb.j

post-70667-0-89027900-1439223097_thumb.j

post-70667-0-14510300-1439223102_thumb.j

post-70667-0-60494100-1439223210_thumb.j

post-70667-0-31040000-1439223214_thumb.j

post-70667-0-02734700-1439223218_thumb.j

post-70667-0-67567000-1439223221_thumb.j

post-70667-0-80478200-1439223225_thumb.j

Endret av divad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabz - Takk for det!

Paugen - Tusen takk! Selger bodde på Håbafjell. Har selv en komplett M30 og en i deler. Den komplette står foreløpig i E30n og den demonterte skal bygges med turbo. Men gi lyd hvis du vil selge den ene da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort noen få kosejobber med bilen!

 

Demontert baklyktene, skiltoppheng og gulvteppe, deksler for å inspisere tilstanden.

Bagasjerommet er egentlig i veldig god stand. Reservehjulet ligger urørt og helt tørt og rustfritt i brønnen til dette. Eneste rust som ble funnet baki her var på begge dempertårnene. Dette skal gjøres noe med. Vasket hele bakplaten fri for gammelt dritt og lort som lå bak lyktene og skiltoppheng osv. Behandlet hele bagasjerommet,bakplate og koffertluke med hulromsmasse, så nå lukter det skikkelig friskt når man åpner bagasjerommet! Litt bilder fra dette:

 

Ser ikke gale ut :)

post-70667-0-67858900-1440020277_thumb.j

post-70667-0-28779400-1440020283_thumb.j

post-70667-0-21444300-1440020290_thumb.j

 

Det meste er gammel hulromsmasse, men rundt selve tårnene er det kommet rust.

post-70667-0-24704100-1440020296_thumb.j

post-70667-0-35456500-1440020302_thumb.j

 

Syntes den minnet om en naken MB 123 bakfra på dette bildet :P

post-70667-0-38664700-1440020308_thumb.j

 

Prøver en simpel måte å få shadowline baklykter. Får se hvor lenge dem holder seg :)

post-70667-0-98196700-1440020314_thumb.j

 

Montert tilbake

post-70667-0-73911200-1440020724_thumb.j

post-70667-0-47998000-1440020326_thumb.j

Endret av divad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i nytt speedometer til bilen. Det som stod i skalv voldsomt på temperaturnåla, bensinmåleren viste feil(fant jeg ut når speedo'n blei bytta) :P . Får nå i tillegg turteller, drivstofforbrukmåler og speedometer som går til 240km/t.  

Når rattet først var av for bytte av speedometeret, ble det montert M-tech II ratt som jeg hadde liggende. Ser mye bedre ut enn det orginale bussrattet, men skal seff ha M-tech I ratt til denne bilen når jeg får tak i et.

 

post-70667-0-97712800-1440021353_thumb.j

post-70667-0-01925900-1440021324_thumb.j

 

Hadde noen schtøgge Nissan skiltplater, så disse ble selvfølgelig kastet og erstattet av disse :) Skiltene er også så slitne at de må byttes, selv om jeg kunne tenkt meg å slippe de nye skiltene  :(

post-70667-0-22114800-1440021316_thumb.j

 

Rent og pent, men likevel kjedelig syn! :/

post-70667-0-70238200-1440021276_thumb.j

post-70667-0-73931500-1440021290_thumb.j

 

Bare noen bilder av bilen som jeg har tatt.

post-70667-0-70572800-1440021308_thumb.j

post-70667-0-81563400-1440021333_thumb.j

post-70667-0-21971600-1440021263_thumb.j

post-70667-0-76353200-1440021012_thumb.j

post-70667-0-36093100-1440021026_thumb.j

post-70667-0-21126100-1440021038_thumb.j

post-70667-0-19679700-1440021050_thumb.j

Endret av divad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut speedometerklokka, bank forsiktig ut akselen i den ene enden hvor de 6 plasttannhjulene sitter tett og holder styr på skiftingen av tall på oversiden av tallskivene. Så fort du har banket den forsiktig ut og du kan få den bort bittelitt i ene enden, er tallhjulene fri til å justeres. Når du har justert, sett på plass akslingen igjen.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut speedometerklokka, bank forsiktig ut akselen i den ene enden hvor de 6 plasttannhjulene sitter tett og holder styr på skiftingen av tall på oversiden av tallskivene. Så fort du har banket den forsiktig ut og du kan få den bort bittelitt i ene enden, er tallhjulene fri til å justeres. Når du har justert, sett på plass akslingen igjen.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Takk, får prøve på dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste "maktbruket" som trengs er å skyve akslingen ut av festet sitt i ene enden, tallhjulene skal gå helt lett når du dreier på de. Pass på å ikke berøre tallskiva med fingrene, fingermerker ser ikke pent ut når det er satt sammen.

Har justert fram og tilbake en del speedoer på biler produsert mellom 70 og til midten av 90-tallet. Prinsippene er de samme :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste "maktbruket" som trengs er å skyve akslingen ut av festet sitt i ene enden, tallhjulene skal gå helt lett når du dreier på de. Pass på å ikke berøre tallskiva med fingrene, fingermerker ser ikke pent ut når det er satt sammen.

Har justert fram og tilbake en del speedoer på biler produsert mellom 70 og til midten av 90-tallet. Prinsippene er de samme :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Takk for info! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...