Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har samme problem på min e36 M50B25. kjøpte orginal o-ring fra GS, men fortsatt svetter det ut endel, spesielt på turtall. Utrolig irriterende.

Skrevet

Legg ut bilde av en ring som ikke holder tett.

Jeg tror du har noen skarpe kanter i hullet, evt rust slik at du ødelegger ringen når du monterer. Dersom pinnen går lett ned ville jeg prøvd med en o-ring som er 0.2mm større diameter i tykkelse på gummien.

• 2 weeks later...
Skrevet

bunnpanna ble vasket ordentlig før det ble satt på ny bunnpanne pakning, fikk orginal o ringer fra koed idag.. men lekker fortsatt.. ingen skarpe kanter etc, blir sprø av det...

Skrevet

er du helt sikker på at du ikke har trykk i bunnpanna elns som påvirker, så vask med tynner, smell på loctite 573 og la det stå over natta.

Skrevet

er litt usikker ang trykk i bunnpanna, men bynner og frykte det.. men topp pakning, og register ble bytta på 398.000km.. og da såg stempel bra ut. bilen har nå gått 414.00km. er nyli bytta bunn panne pakning.. lekker kun ifra peilepinne rør.. kompis låg under å såg, fikk masse i tryne.. ha ha 

Skrevet

1. Start motor.

2. Åpne panser.

3. Ta av oljepåfyllingslokk

4. Legg håndflaten lett over påfyllingsåpningen. Vær forsiktig hvis motoren er varm. Bruk latexhansker
    om du ikke tåler oljer.

5. Føl trykk. Du skal kjenne et svakt sug mot håndflaten. Kjenner du det, er veivhusventilasjonen ok.

6. Blåser det ut av påfyllingsåpningen er veivhusventilasjonen tett, og du har trolig funnet årsaken
    til problemet.
    Sjekk da veivhusfilter/ventil

Skrevet

alt i orden me veivhus ventasjon.. kjørte ett stykke idag. helt rolig. men når eg hadde akslert ut ifra ett kryss, bynte det å dryppe igjen.. for liten oring?

Skrevet

Har fortsatt vondt for å tro at veivhusventilasjonen din er ok.

Av bildet lenger opp i tråden ser det ut til at konfilter er ført rett inn mot turbo.

Samtidig har du det originale filterhuset stående.

Mener sugeåpningen til veivhusventilasjonen ligger i filterhuset under filteret, så du kan umulig ha dette koblet mot innsuget på motor (dvs før turbo).

Derav har du heller ikke undertrykk i veivhuset slik du skal ha (og følgelig overtrykk i bunnpanna).

Det er også derfor det kommer oljedamp og rennende olje fra det gamle filterhuset - det blir ikke trukket inn i innsuget slik det skal.

Du må nok fjerne det gamle filterhuset og føre en slange fra åpningen til veivhuset og ned på slangen/belgen mellom konfilter og turbo.

Sjekk for øvrig også at du ikke har overfylt med olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...