rakva70 Skrevet August 11, 2015 Skrevet August 11, 2015 Har en bmw 523i e39. -97mod. Det er blitt skiftet luftmengdemåler med tilhørende slanger inn til tomgangsregulerringsventil pga fusking. Ble ikke bedre. Skiftet da tennpluggene ble ikke bedre i grunnen verre. Den sviver nesten ikke på tomgang, daler helt ned på turtallet og stopper. Hva kan jeg nå prøve? Noen som har ett forslag.
Otis Skrevet August 11, 2015 Skrevet August 11, 2015 Falskluft på den belgen som er riflet? Ellers diagnose.
rakva70 Skrevet August 11, 2015 Forfatter Skrevet August 11, 2015 Har skftet den riflete belgen også ..
E.C. Skrevet August 11, 2015 Skrevet August 11, 2015 Jeg hadde en kamsensor som holdt på å dø ut og da hørtes det ut som at bilen ikke fyrte på alle 6, pluggene var ganske nye så mistenkte både coil og tomgangsregulator. Renset sistenevnte uten at det hjalp. Noen ganger døde bilen bare på tomgang. Måtte også gi gass for å få start noen ganger. Hvis jeg var i nøytral og tråkket på gassen veldig sakte og forsiktig fra tomgang (ca. 600 rpm) og opp mot 1200 rpm så føltes det at bilen småhakket seg oppover på turtallet, gikk ikke jevnt oppover. Etter 12-1500 var det mindre merkbart. Så det kan være det hos deg, men som nevnt over så ville jeg tatt en diagnose da slike feil vil dukke opp der. Du slipper også potensielt punge ut over 1000-spenn for en sensor som kanskje ikke hjelper deg i det hele tatt. Hvis den nye luftmengdemåleren er uoriginal eller du har noen andre uoriginale sensorer så kan de også være årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå