Gå til innhold

Bytte av sideskjørt E61 LCI (Ikke M-sport)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dama lot høyre sideskjørt kose litt med en kantstein her om dagen. Vurdere dermed både bytte av sideskjørtet i et nytt, eller prøve å oppdrive et brukt i samme farge.

Noen som vet om det er forskjell på sideskjørtene på sedan og stasjonsvogn? Vet det er forskjell på PreLCI og LCI, men når jeg søker litt Ebay dukker det opp veldig mange forskjellige delenummer får jeg følelsen av.

Hvis jeg ikkke finner et brukt blir det vel kjøp av nytt skjørt. Ser i hvert fall at på GS-bildeler kommer de nye skjørtene ulakkerte. Har lite erfaring med lakkering så vet ikke hva jeg bør regne med i kostnad for dette? Noen som kan gi et anslag?

Takker for svar:)

Skrevet

Du kan sjekke delekatalogen for korrekte delenummer og hvilken bil det brukes på.

Feks gsbildeler.no eller bmwfans.info

Lakkering burde vel kanskje ikke koste mer enn 1500-2000 når du kan levere det løst.

Bet BMW har veldig gode lakk bokser man kjøper fra de, men du må vel kanskje 3 bokser og da blir det også dyrt...

• 2 weeks later...
Skrevet

Takk for svar. Tror ikke jeg tør å prøve på egenlakkering, har erfaring med at finarbeid er jeg dårlig på. I tillegg mangler jeg garasje.

Ut i fra hva jeg har nøstet opp er det noen forskjeller mellom kanalskjørtene for biler med panoramatak og biler uten. Dette var årsaken til at jeg så noen delenummer på Ebay til LCI biler som ikke matchet med min egen bil. Har ikke sett hva den forskjellen er i praksis, men antar at det er knyttet til drenering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...