The Marlboro Man Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Hei folkens! Ser ut til at man kanskje kommer tilbake som BMW-eier iløpet av kort tid, har på hånden en 2001 BMW 530d som er entusiast-eid. Det er en skikkelig grå gubbebil, men den er virkelig tatt godt vare på og påkostet mye, er en sedan også. Siden det foreligger svært få av disse til salg å sammenlikne med prismessig, så er jeg litt usikker på pris. Siden jeg kjenner personen som selger meget godt lurer jeg på at 60 000,- er en bra pris jeg har fått tilbud om. Jeg kjenner ikke til utstyrspakken mere enn at det er Xenon, sort skinn og krok, samt ikke rust. Skal ta meg en langtur i den på lørdagen, og ser veldig frem til det. Noen som har tips til felgstørrelse til E39, og dekkdimensjon som oppleves som noenlunde komfortabel, er ikke interessert i 20" felger og masse senk. Bilen er original, og om jeg kjøper den vil jeg kun oppgradere felgene fordi 16" er litt smått og trått... Takk for innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Går for18 el 19 toms org msport hjul. Fine felger som tåler litt og ikke flasser.. du vil miste. Prisen høres bra ut dersom den er bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet August 13, 2015 Forfatter Share Skrevet August 13, 2015 Takk for svar! Jeg er veldig tilhenger av Rondell med kant, tenker 9 eller 10" bak og 8,5 foran? Gleder meg til å prøve bilen lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Om du har regnr så kan jeg fikse utstyrslista til deg slik du får oversikt over alt utstyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet August 13, 2015 Forfatter Share Skrevet August 13, 2015 BD42216 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 http://www.bimmers.no/index.php?/topic/791354-Utstyrsliste-tråden-versjon-2.01 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet August 14, 2015 Forfatter Share Skrevet August 14, 2015 Takk folkens! supert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet August 16, 2015 Forfatter Share Skrevet August 16, 2015 Hei. Ser etter ett ratt å oppgradere inni bilen, har kommet over ett sportsratt som ser noe mere riktig ut med multifunksjoner etc, jeg vet ikke om det passer over og selger spør om jeg har single stage eller dual stage for at alt skal kunne passe rett over uten noe tull for det har jeg ikke tid eller ork til. Kan dette monteres selv, eller bør verksted gjøre det pga airbag etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet August 17, 2015 Share Skrevet August 17, 2015 Kan monteres selv. Ligger flere DIY (do it yourself) guider både på youtube og forskjellige forumer. Single stage er på biler før 03/1999 eller noe rundt der og dual stage er på biler fra 1999 og opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet August 17, 2015 Forfatter Share Skrevet August 17, 2015 Oppdaget i dag til min fortvilelse at bilen ikke hadde original xenon, det er ettermontert jalla. Ikke bra..usikker på utfallet etter prøveperioden jeg har hatt bilen på nå, er vel ett minimumskrav man har at en 2001mod har Xenon. Vil ha bilen egentlig uansett...men det var litt nedtur å se de koplingene nedi der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 20, 2015 Share Skrevet August 20, 2015 At den ikke har rust, hadde jeg tatt med ei klype salt. Der finnes alltid et eller annet.Men om der er veldig lite, ville jeg hvertafall sjekka, å evt, understellsbehandla..Xenon kan jo ettermonteres "orginalt", litt arbeid, og koster jo litt men det er fult mulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet August 20, 2015 Forfatter Share Skrevet August 20, 2015 Ja skjønner hva du mener, er alltid ett eller annet...førerdøren har noe antydning til brunt på innsiden i fals nederst ved gummilist\pakningen. Bortsett fra det så er det ikke noe å skrive om der øyet ser. Selvfølgelig kan det være steder under som har noe, for det er jo en bruksbil som har trillet 280 000km. Han jeg har kjøpt bilen av (registrerte den i dag) har byttet automatoljen 5 ganger på 10 år, annenhvert oljeskift har han byttet en eller annen ventilasjon (EGR el veivhusventilasjon) har aldri hørt på maken. Bilen har ny lakk i 2013, byttet alt av bremser, tannstang (rattet sto 1cm feil) alle støtdempere og fjærer, forstillingskit, bærebroer, eksosfester, klimaservice med etterfylling, alt i tillegg til normal service. Mye bil for pengene, den har ikke veldig mye utstyr, og alt står på tysk. Alt i alt byr bilen på en utrolig flott kjøreopplevelse selv om den snart er 16år gammel. håper jeg finner ut av hvordan jeg legger ut bilder ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå