Otis Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Ikke så mye heksekunst i dette. 2 liter olje hadde TS sett, for å si det slik. Om det var en lekkasje da. Motoren bruker nok oljen. Du kan sjekke om det er tett veivhusventilasjon ved å ta av olje påfylling lokket mens motoren står på tomgang, skal da være et svakt vakuum. Er dette ok, er det nok dårlige ventiltetninger. Dette vil da vises med blårøyk ved oppstart av motor. Ellers kan det være stempelringer, men da burde kanskje motor gått dårlig...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elknuto Skrevet August 12, 2015 Forfatter Share Skrevet August 12, 2015 Ikke så mye heksekunst i dette. 2 liter olje hadde TS sett, for å si det slik. Om det var en lekkasje da. Motoren bruker nok oljen. Du kan sjekke om det er tett veivhusventilasjon ved å ta av olje påfylling lokket mens motoren står på tomgang, skal da være et svakt vakuum. Er dette ok, er det nok dårlige ventiltetninger. Dette vil da vises med blårøyk ved oppstart av motor. Ellers kan det være stempelringer, men da burde kanskje motor gått dårlig...? hva mener du med vakuum fordi jeg har faktisk ingen har noen ganger røyk når jeg rygger rett etter jeg har startet motoren med har aldri sett blå røyk og motoren går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Det høres rett ut, med ingen vakuum. Det er så lite at du kanskje ikke merker det. Uansett om du ikke merker blårøyk så må det være der. Olje kan ikke forsvinne i løse lufta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 (endret) er det dette dekselet jeg skal ta av? og btw når jeg starter tenningen så står det service -26 000 Har du noen andre indikasjoner på hvor langt den er kjørt siden forrige oljeskift? Dersom du ikke vet når eller hvilken olje som er brukt, og uansett om det er mer enn 15000 km siden, ville jeg skiftet olje og filter så snart som mulig. Serviceindikatorene kan vanligvis resettes uten verktøy, søk på reset service indicator bmw e46, men ikke reset disse uten at du har kontroll på hva de betyr og om nødvendige servicepunkt er utført. Dekselet warg referer til er under motorrommet, edit: som du kaller scratch plate over her. Dersom det var en ekstern lekkasje ville du nok oppdaget den når du hadde dette av. Endret August 12, 2015 av Christian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elknuto Skrevet August 12, 2015 Forfatter Share Skrevet August 12, 2015 Har du noen andre indikasjoner på hvor langt den er kjørt siden forrige oljeskift? Dersom du ikke vet når eller hvilken olje som er brukt, og uansett om det er mer enn 15000 km siden, ville jeg skiftet olje og filter så snart som mulig. Serviceindikatorene kan vanligvis resettes uten verktøy, søk på reset service indicator bmw e46, men ikke reset disse uten at du har kontroll på hva de betyr og om nødvendige servicepunkt er utført. Dekselet warg referer til er under motorrommet, edit: som du kaller scratch plate over her. Dersom det var en ekstern lekkasje ville du nok oppdaget den når du hadde dette av. tenker å skifte olje 1 september, men jeg var under der igår og tok den av for å hente noen muttere jeg mistet i mottoromet og da så den bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Er ikke utenkelig viss du ikke finner noen tydelige lekasjer noen sted, at det lekker fra toppdeksel ned på eksos slik at det brenner av. Du vil kunne se det viss du tar av plastdekselet på motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elknuto Skrevet August 12, 2015 Forfatter Share Skrevet August 12, 2015 siste servicen ble tatt av mekonomen og da var det castrol edge 5w-30 som ble brukt. dette var 11/7 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 en stund sia ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elknuto Skrevet August 13, 2015 Forfatter Share Skrevet August 13, 2015 en stund sia ja.. tenker å ta olje service asap også se hvordan oljeforbruket blir da Chris11slett reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå