Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, har nettopp handlet meg en e61 hvor bilen ligger helt nedpå bak. Mao noe galt med luftkompressoren. Forrige eiger fant vann i reservehjulsbrønn, og eiret rele og styreenhet, han kjøpte da dette nytt. Men bilen ville fortsatt ikke opp.

Når jeg hadde bilen på feilsøking nå, fikk jeg opp feilkoden: 5FB4 Transportmodus aktiv

Jeg har idag koblet meg opp med INPA, og prøvde og slå av transportmodus, da kom dette opp:

post-64812-0-10999600-1439462226_thumb.p

Og når jeg gikk på feilkodestatus eller noe lignende (?) kom dette opp:

post-64812-0-48694300-1439462237_thumb.p

Jeg ser at PDC også har noe feil. Denne fikk jeg også opp feilkode på når jeg hadde bilen på diagnose.

Noen som har noen formening om hvorfor bilen ligger på bunn?
Evt. noen utenlandske e61 forum som kanskje vet :) ?

Frykter det blir dyrt om Bmw skal begynne og feilsøke i evigheter

Endret av Skulebollen
Skrevet

Det der er ikke feilkoder.

Skal du lese feilkoder må du velge functional Jobs under chassis. Så f4 og f1

Skrevet

Ok, da var det disse alle feilene som kom opp. Hvordan går jeg nermere innpå og den som har med luftkomp. og gjøre?

Tusen hjertelig takk for hjelp sålangt :) Hadde vert fantastisk og fått til bilen :)

post-64812-0-62737200-1439482958_thumb.p

post-64812-0-35503800-1439483005_thumb.p

Skrevet

Da må du gå tilbake til der du velger chassis og velge rett chassis, så finner rett valg på høyre side.

Skrevet

Eneste jeg finner som det muligens kan vere der er Basic Body Module. Men der er det ingen feil. Ellers finner jeg ingenting som har med luftfjæringen og gjøre ellers heller. Mulig min INPA ikke er helt god... Har vertfall lett febrilsk etter noe som har med luftfjæring uten og finne noe. Og når jeg hadde bilen hos frydenbø ( nermeste verksted ) så fikk jeg beskjed om at eneste feilmeldingen på luftfjæring var at den sto i transport mode. Dette har jo jeg da prøvd og slå av uten at bilen hevet seg av den grunn.

Mener jeg las en plass det gikk og kode fra en annen data? Isåfall noen som tar på seg jobben for penger :P ?

Skrevet

Det er bare å trykke OK og gå videre.

Du får da alt på tysk.

Du kan jo laste ned Rheingold fra mine linker i Diagnose tråden?

Skrevet

Da kom jeg meg endelig innpå ja! :D Jeg fant ingen feilkoder. Og når jeg prøvde og velge og heve bilen med "handkontroll" så skjedde ingenting. Uansett hva jeg trykker skjer det ingenting bak. Da må det vel vere kompressor som er gåen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...