smbob Skrevet August 18, 2015 Skrevet August 18, 2015 Har sett litt på å bytte til LED på Angel eyes på min e60 LCI med adaptive xenon. Noen sier at det er trangt og komme til disse pærene, men jeg vi si det var helt greit. Tenkte også å bytte avkjørings-lys i samtidig, men da ble jeg usikker. Er det samme Angel eyes og avkjørings-lys samme pære? Eller er det noe jeg overser inne i lykten? Den pæren som står der i dag er H8 35w Er det noen pærer til Angel eyes som ikke har behov for motstand og som ikke gir feilmelding? Har sett på LED-tråden, men er fortsatt litt usikker. På forhånd takk for informasjon.
Otis Skrevet August 18, 2015 Skrevet August 18, 2015 Tror alle led idag for Angel eyes er med motstand for å forhindre feilkoder, men tråden til reef89 inneholder all info om dette. Men hva menes med avkjøring lys?
smbob Skrevet August 18, 2015 Forfatter Skrevet August 18, 2015 Tror alle led idag for Angel eyes er med motstand for å forhindre feilkoder, men tråden til reef89 inneholder all info om dette. Men hva menes med avkjøring lys? "Avkjørings lys" de innerste lysene som tennes når man svinger i lav hastighet. Eks. Ved avkjøring fra vei.
Otis Skrevet August 18, 2015 Skrevet August 18, 2015 Aha, de lyktene ja. Ja, kjenner ikke til om det finnes pærer for dette, men på generelt grunnlag så er ikke alle led glad i dimming.
smbob Skrevet August 18, 2015 Forfatter Skrevet August 18, 2015 Aha, de lyktene ja. Ja, kjenner ikke til om det finnes pærer for dette, men på generelt grunnlag så er ikke alle led glad i dimming. Er ening med deg ang LED og dimming. Men er EA pærene også de pærene som "avkjørings lysene"? Er det slik at EA på E60 har to nivåer, "fult" lys og "redusert" lys styrke, vil dette virke om man bytter til LED?
Otis Skrevet August 18, 2015 Skrevet August 18, 2015 Nei, det er 2 forskjellige pærer for disse lys. Såvidt jeg vet og kan tenke meg så vil dimme funksjonen fungere helt fint, men igjen, dette står i reef89 sin tråd. Den store led tråden.
Clevion Skrevet August 18, 2015 Skrevet August 18, 2015 (endret) Alle angel eyes pærer som fåes kommer med innebygd motstand, så trenger ikke kode vekk pæresjekk eller ha en ekstern motstand. Angående avkjøringslys som du mener er dette det samme som adaptive kurvelys som VW/Skoda osv operer med, de sitter ei H3 pære rett over lykta, en liten gummiknott du bare vrir rundt, og løfter opp, så får du tilgang nedi der Har markert hvor denne "knotten" sitter. Endret August 18, 2015 av Clevion
smbob Skrevet August 18, 2015 Forfatter Skrevet August 18, 2015 (endret) Alle angel eyes pærer som fåes kommer med innebygd motstand, så trenger ikke kode vekk pæresjekk eller ha en ekstern motstand. Angående avkjøringslys som du mener er dette det samme som adaptive kurvelys som VW/Skoda osv operer med, de sitter ei H3 pære rett over lykta, en liten gummiknott du bare vrir rundt, og løfter opp, så får du tilgang nedi der Har markert hvor denne "knotten" sitter. 1681.png Så det er ikke samme lokket som jeg åpner når jeg får tilgang til EA pæra? Jeg så ikke noe annet lokk enn det som er vinklet skrått oppover. Det ser ut som AE pæra er montert rett i reflektor til avkjøringen lys. Må ta en ekstra titt i morgen. Er det stor kvalitetsforskjell på LED pærer? Endret August 19, 2015 av smbob
Clevion Skrevet August 19, 2015 Skrevet August 19, 2015 Så det er ikke samme lokket som jeg åpner når jeg får tilgang til EA pæra? Jeg så ikke noe annet lokk enn det som er vinklet skrått oppover. Det ser ut som AE pæra er montert rett i reflektor til avkjøringen lys. Måndag en ekstra titt i morgen. Er det stor kvalitetsforskjell på LED pærer? Nei. Pæra til angel eyesa går inn i selve "reflektoren" som sitter i den innerste lampa, mens "svinglyset" sitter på toppen
smbob Skrevet August 19, 2015 Forfatter Skrevet August 19, 2015 Nei. Pæra til angel eyesa går inn i selve "reflektoren" som sitter i den innerste lampa, mens "svinglyset" sitter på toppen Da fant jeg pæra til "avkjørings lys" Tenker å sette inn en ny H3 pære med litt hvitere lys. Og om man skal holde seg til vanlig halogenpærer, er vel Osram Nightbreaker et alternativ. Så blir det LED i EA om man slipper og bruke ekstern motstand.
Clevion Skrevet August 20, 2015 Skrevet August 20, 2015 Da fant jeg pæra til "avkjørings lys" Tenker å sette inn en ny H3 pære med litt hvitere lys. Og om man skal holde seg til vanlig halogenpærer, er vel Osram Nightbreaker et alternativ. Så blir det LED i EA om man slipper og bruke ekstern motstand. Der kan du fint sette inn LED uten motstandere da det ikke sitter noen pæresjekk i de aktuelle pærene. Så det vil ikke gi noe utslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå