Star33 Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 Har tilslaget på ein 528 98 mod touring preface nett eu godkjent svart skinn el seter med memory soltak hengerfeste motor gått 248000 bileb er superbra, litt rust på panser og ein skjerm men ellers ein pen bil. Svart metallic Har og tilbud på ein 520 2,2 02 mod touring med svart skinn sport, ikke el seter har gått 289000 skal eu godkjennes i mai neste år, motor sviver fint ingen hengerfeste. ikke mye rust her heller. litt dårlig servo, men ellers grei, Sølv metallic. pris på 520 er 40000 og 528 får eg for 36000 hvilken ville dere valgt, pene biler begge to, men merkbart bedre drag i 528. veeldig usikker, har frist til mandag me og bestemme meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 Nyeste mulig pga frykt for rust.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet August 21, 2015 Forfatter Share Skrevet August 21, 2015 rusta er ikkje noko problem, men tenker på holdbarhet motor girkasse, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 Der virker som at enten holder kassen og motor eller så gjør de ikke det. Dvs har de rullet så langt, så går de videre. Men man har jo ingen garantier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet August 22, 2015 Share Skrevet August 22, 2015 (endret) Det er selvfølgelig fristende med bedre drag, men jeg ville gått for den nyeste. All gummi på bilen er litt mykere. Motoren er en nyere generasjon. Rust har forhåpentligvis ikke kommet så langt. Sjekk at gummiklossene er på plass på jekk festene, ellers blir det garantert rust oppi der. Men en advarende pekefinger...... Sørg for at kjølesystemet får det vedlikeholdet som kreves. Da får du en motor som går langt. Ikke kjør til vannpumpen lekker eller motoren koker. Det er plast skovelhjul på den som kjølevæsken over tid spiser opp. Altså bytt vannpumpen når du har kjøpt bilen hvis du ikke kjenner til hvor gammel den er. Pass på viskose koblingen på vifta. Vifta skal være med rundt når motoren er varm. Hvis vifta ikke går, vil radiatoren bli ekstra varm og kan sprekke i skjøten mellom metall og plast. Når kjølesystemet luftes skal tenningen stå på slik at den elektriske hjelpepumpa går, og skru opp de to lufteskruene. Denne pumpen kan du sjekke før du kjøper bilen også, at den går. Amen. Endret August 22, 2015 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet August 22, 2015 Share Skrevet August 22, 2015 Såvidt jeg har skjønt så er en sen M52(preface) motor litt mer skuddsikker enn en tidlig M54(facelift). Og M54 er mye mer følsom for dårlig vedlikehold såvidt jeg har skjønt, men det er jo BMW motorer generelt. Jeg har slitt fælt med min dårlig vedlikeholdte M54, så det ble motorbytte tilslutt. Men å sette draget fra en 528 opp mot en 520 er jo ikke helt rettferdig siden 528 har flere hk og større volum så den bør jo gå bedre. Vanskelig valg, jeg ville kanskje gått etter magefølelsen når du har prøvd begge bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 22, 2015 Share Skrevet August 22, 2015 528i er oppgitt til 8,8 for 0-100. 520i 170hk er oppgitt til 10,2 for 0-100 Så det er jo en forskjell, men ingen av de er noe særlig rask. Valget blir mellom en som går dårlig eller en som går mindre dårlig. Ref: http://autopower.se/modellguiden/e39.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet August 22, 2015 Forfatter Share Skrevet August 22, 2015 528i er oppgitt til 8,8 for 0-100. 520i 170hk er oppgitt til 10,2 for 0-100 Så det er jo en forskjell, men ingen av de er noe særlig rask. Valget blir mellom en som går dårlig eller en som går mindre dårlig. Ref: http://autopower.se/modellguiden/e39.asp Hehe, ikke sant, men ein får gå litt etter magefølelser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet August 22, 2015 Forfatter Share Skrevet August 22, 2015 Men fikk no se på 528 der er serviceboka fulgt til punkt og prikke, nesten slavisk. pluss det at alle kvitteringer ifra 2007 er sirligt lagt inn i en ringperm. er noen rustflekker på panser og en på en framskjerm, (noen timers arbeid) så er den som ny. Ser og på 520 at der er det mangelfullt servicebok så heller sterkt mot 528 med tanke på at den er meir passa på,, Men diamant svart betur mer vask huh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå