Bmw e39 Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Driver å leter etter nybil og tenker på å kjøpe f10 520d. Men 2010 og 2012 ligger ganske likt i pris. Hva er forskjell på disse?
Otis Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Tror ikke det er noen forskjell, forutenom at 525d ble en R4 og at man kunne få Xdrive på 525d fra 2011. Mulig det er noen små forskjeller. Sikkert noen som svarer mer detaljert. Som feks Saltkjelen, awt
Bmw e39 Skrevet August 24, 2015 Forfatter Skrevet August 24, 2015 Vurderer denne, hva tror dere? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=62272971&engine_effect_from=170&mileage_to=110000&price_to=380000&transmission=2&year_from=2010&sort=0&model=1.749.2131&make=0.749&ref=fas
BimmerFan! Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Så meget pen ut den bilen der, men anbefaler deg å kjøpe en 520d fra sent 2011 eller 2012. Da 520D tidlig 2011 og 2010 kan være omfattet av reg. kjede problemer som kan føre til motorhavari. Helt ærlig så anbefaler jeg deg å heller kjøpe en 525D 3.0, de er meget driftsikre og har en helt nydelig lyd. Kraftige er de også. Selv har jeg en 2012 modell og angrer på at jeg ikke kjøpte en 525D 3.0. Det blir en helt annen kjøreopplevelse med 3.0D motor. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61714949&searchclickthrough=true meget pen 525D http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=63022429 her er det en 523 med en herlig R6 bensinmotor http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63399553&searchclickthrough=true Tøff bil med M-sport http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63158136&searchclickthrough=true Denne bilen ville jeg ha kjøpt. Lykke til
Bmw e39 Skrevet August 24, 2015 Forfatter Skrevet August 24, 2015 Ja, men jeg har ikke rå til å bruker 400000,- på bil nå Tenker maks 360000,- Så vil jeg ha en bil som er gått under 10000. Men dette med reg kjede på 520d, er det noe som har vært mye prob med?
Otis Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Trodde ikke at n47 motor nyere enn 04/09 var innbefattet av reg havari. Ref den n47 reg kjede tråden.
Kennethe34 Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 En 2010 modell er ikke mer plaget med reg kjede enn en 2012 er, samme motoren
Bmw e39 Skrevet August 24, 2015 Forfatter Skrevet August 24, 2015 Skulle gjerne kjøpt denne http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=63224645&engine_effect_from=170&mileage_to=100000&price_to=380000&transmission=2&year_from=2010&sort=0&model=1.749.2131&make=0.749&ref=fas
BimmerFan! Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Etter deg jeg har lest på nettet så har motorene blitt ytterligere forbedret i 2011/2012 modellene. Har også sett på finn.no at de bilene som har hatt reg.havari er i hovedsak eldre biler av F10. Snakket også med en mekaniker på BILIA at motorene i sent 2011/2012 modell ikke skal være berørt av det problemet. Du kan prøve å få prutet de bilene som jeg linket til, ned på ditt budsjett. Den hvite du hadde linket var meget pen og 2012 modell. Fortsatt ville jeg ha valgt en bil med 3.0 R6 motor og har angret veldig mye på det etter at jeg testet en F10 med R6 motor. Det er ikke det at 2.0 dieselen er ikke noe dårlig motor, tvert i mot. Den er sterk og arbeidsvillig, men blir litt tam i en stor og tung F10.
Bmw e39 Skrevet August 24, 2015 Forfatter Skrevet August 24, 2015 Trodde at man måtte opp på 530d for å få R6 i nye bimmere?
E.H.D Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Trodde at man måtte opp på 530d for å få R6 i nye bimmere?Stemmer det, 525d fikk R4 på 2012 modellen.
Bmw e39 Skrevet August 25, 2015 Forfatter Skrevet August 25, 2015 Hva er forskjellen på 163hk og 184hk på F11? Er det gjort noe med innsuget, eller er de bare programert annerledes? Hvis man skal chippe, får man samme effekt ut av 163hk, som 184 da?
BimmerFan! Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 Forskjellen mellom 163 hk og 184 hk er bare programmeringen. R6 kan du få på F10 frem til sent 2011.
E.H.D Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 2012 fikk Driving Experience Control, (sport/comfort knappen ved girspaken) og mulighet for utvidet instrument panel (6WA).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå