Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har nylig kjøpt en e60 sedan 2008 mod.

Må ha nye sommerdekk og vurderer samtidig større og tøffere felger.

På bilen står det nå 245/45/17 framme og bak.

Ønsker dimensjon anbefalinger på dekk og felg uten att det går ut over kjørekomforten.

Kjører endel på vei med dårlig asfalt.

Mvh Preben

Skrevet

Dette går veldig på personlige preferanser, samt hvor mye du ønsker å bruke på dette.

Selv har jeg kjørt på 20" på sommeren og 19" på vinteren uten at jeg synes dette er noe problem, mens andre synes dette er ren tortur.

Største dimensjon disse bilene ble levert med fra fabrikk er 19", da med 245/35-19 foran og 275/30-bak, så om du er redd for at det skal gå for mye utover kjørecomforten kan muligens noe tilsvarende dette være et greit valg.

Skrevet

Ja, 245/35-19 og 275/30-19 er en grei dim, som beholder mye av komforten på E60, vel og merke om du stort sett kjører på bra veier. Kjører du mye på dårlig vei, så er jeg ikke sikker på om jeg ville hatt noe større enn hva du har i dag, men som sagt over: Det handler mye om personlige preferanser. Kan du definere den dårlige veien litt bedre? Grus? hull? telehiv?

Skrevet

Ja, 245/35-19 og 275/30-19 er en grei dim, som beholder mye av komforten på E60, vel og merke om du stort sett kjører på bra veier. Kjører du mye på dårlig vei, så er jeg ikke sikker på om jeg ville hatt noe større enn hva du har i dag, men som sagt over: Det handler mye om personlige preferanser. Kan du definere den dårlige veien litt bedre? Grus? hull? telehiv?

Kjører på dårlig asfalt (lappeteknikk), litt telehiv og litt grus.. Er det mulig å kjøre på feks 245/40-19? Eller må det kjøres på det som står i vognkortet?

Skrevet

M5 ble levert med hhv. 255/40-19 og 285/35-19, men de har noe større skjermer foran, så jeg er usikker på hvordan dette blir på en ikke-M5. Personlig hadde jeg nok heller gått for 18" da, selv om det ser litt smått ut på disse.

Skrevet

Personlig mener jeg originale felger som regel er et godt valg (sjekk f.eks. finn.no), mend andre sovner bare med tanken. Det beste er om du har noen ideér til hvordan de skal se ut (mørke, lyse, konkave, leppe osv.)

Innpresset må ikke være 20 nei, men kan lovlig avvike 7,5mm pr. hjul her.

• 2 weeks later...
Skrevet

Flere råd og tips angående felger og dekk til min 525d mottas med takk! :)

Vurderer en felgpakke fra GSbildeler. 

245/35-19 forran og 275/30-19 bak.

Noen som kjører med denne dimensjonen? Evt erfaringer?

Send gjerne link av tøffe felger til bmw 525..

Mvh Preben

Skrevet

Denne dimensjonen ble levert originalt til disse bilene, så du bør ikke bekymre deg så mye der.

Skrevet (endret)

Min søster hadde E60 med 245 dekk på 17" felger, tror det var Bridgestone (kan ha vært runflat), mye sporing på slitt veg. Byttet til Pirelli 235, ble da mye bedre. Mange år siden, så husker ikke detaljene så godt.  Men uansett , det spørs om man vil ha bilen mest mulig stille, komfortabel og helt uten sporing.... men da ser den ikke like tøff ut.

Endret av Kjell 645ci (tidl. Z3)
Skrevet

Jeg har kjørt flere sesonger på 20" med 245 foran og 285 bak uten antydning til sporing. Nå har jeg 19" med 225 foran og 255 bak, og det sporer en god del (disse er riktignok runflat).

Bredere dekk betyr ikke automatisk mer sporing og dårligere comfort.

Skrevet

Har et sett fra GS på E60'en selv: GS Split, med 245/35-19 foran og 275/30-19 bak, med Falken dekk. En bilig, men helt kurant pakke.

Litt sporing på dårlig vei, men på ingen måte plagsomt. På normalt bra vei merkes absolutt ingenting. Sporing er veldig merke (eller egentlig merke vs bil)avhengig, så mulig jeg kunne gått fra lite til ingenting ved å sette på et annet merke. (Har bare dette dårlige bildet dessverre):

file.php?id=286

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...