Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kjøpte en BMW 520 d stasjonsvogn for en liten stund siden. Siden eg ble lei av sentral låsen ikkje virket på bak dørene så fant eg ut dette måtte fikses. Sjekket sikringene og riktig nok var nr 27 gåen, her sto det ein 30a 12v tok den ut og fikk kjøpt en lik på bensinstasjonen.

Eg satte den i, lukket døra og der virket låsen slik den skulle, men så kom problemet.

Etter bare 1min kom det masse brent lukt og røyk ut av hanskerommet og under rattet, i full panikk nappet eg ut sikringen røyken gav seg etter litt. Var sikker på at bilen skulle havne i eit hav av flammer...

Bilen starter eg får lys men her stopper det.

Vinduene, dørlåsen (med og uten nøkkel) virker ikkje, i tillegg så har eg fått varsel lampe på nivå regulering.

Noen som har forslag til hva eg kan gjøre?

Eg og min forlovede venter barn hun er alt over tiden så eg håper det er noe eg klarer fikse selv :(

Skrevet

Første punkt er å få lest av elektronikken. Her ligger det mye tenker jeg. Hvis du ikke har diagnose utstyr selv kan du kikke i tråden her om noen kan hjelpe:

http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/

For det er vanskelig å finne ut av ting på biler i dag uten diagnose utstyr.

Men jeg synes dette virker rart. Er det montert noe uorginalt elektrisk utstyr?  Sikring 27 har jo også forbindelse med sentrallås systemet. Det kan jo være overledning noe sted. Eller noe utstyr som trekker unormalt mye strøm, enten pga feil i orginalt system, eller noe uorginalt som er feilmontert.

Skrevet

Sjekk hvilken amper det skal være orginalt, å hive i en større sikring for å unngå at sikringen skal ryke vil du ende opp med ett slikt problem som du beskriver. Prøv heller å finn feilkilden til hvorfor sikringen ryker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...