Gå til innhold

Bråstopp i 1. gir


baller
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Kjørte igår ned til en parkring med min E36, stoppe me automaten og betalte. Når jeg så skulle kjøre videre igjen, satte jeg den i 1, å kom ca en meter før det va som å møte en vegg, bom stopp. Det samme skjedde da jeg så satte den i reverse. Jeg prøvde derette 2. gir å kom meg da forsiktig avsted. Fikk parkert bilen å klarte ikke se noe som kunne være galt, jeg kjørte den hjem igjen noen timer senere uten antydninger til samme problem... 

Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er manuell kasse. kjørte nå en lenger tur da det plutselig smalt god baki akslingen/diffen etter ca 30 km, problemet forsatte etter det så kjørte så forsiktig som mulig hjem. Smeller og 'klikkere' ved girskift og på lave turtall ( ´klirrer´ hele tiden om jeg kjører i feks 4 på lavt turtal ). Men med gasspådrag høres det ikke godt. Det blir deretter verre når jeg slipper gassen da smeller/klirrer det, hørres også verre ut i svinger ( kan være innbiling ) hører så å si ikke noe til det når bilen ruller i fri. forverrer seg meg høyere hastigheter. 

Noe som vet hva det kan være? 

Bilen er en 320i 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, misforsto nok det med "automaten" [emoji14]

Enkleste som du først kan sjekke er om drivaksling-boltene er strammet. Veit ivertfall at på ein E46 så var dei løs.

Evt sjekke oppheng til kasse, travers og videre understell.

Ellers så vil eg anbefale å

få noken "proffe" å feilsøke

Sent from USS Enterprise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk får svar!

Skal få den opp på bukk å få sett på det. Hadde nettopp med meg en mekaniker i bilen får at han skulle få høre, men det var ikke like ille nå så enten kommer det når det blir sjikkelig varm eller så fikk jeg ikke hørt sjikkelig pga regnet. 

Det kan ikke være olja på diffen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte avgårde med en mekaniker igår får å få hørt nermere på lyden, vanskelig å høre noe da det regnet fryktelig. Men plutselig var det nåkk, det smalt godt å bilen slokna.
Alle girene var deretter fri, fikk litt klirkelyd i akslingen bak ved å ha den i gir å gi litt gass. Var også bak ulyden kom fra. Hvor sitter problemt evetuelt bak? Minner jo mest om et girkassehavari.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...