Gå til innhold

Subtrykk

Anbefalte innlegg

Hei! Har litt problemer med at trykket fra bassen ikke kommer skikkelig inn i coupeen uten å ha ene seteryggen nede. Borra hull i hattehyllen og satt inn 4 toms bassrefleks. Ble litt bedre men ikke kjempe mye. Forslag til hva jeg kan gjøre?

Har en monoblokk på 350watt rms og en enkel 12" pioneer pro champions series sub. Kan ikke ha større kasse da eg trenger plassen.

E36 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste løsning er bedre element og bedre forsterker, er ikke mallverdens trøkk i det du har der desverre.. Men for å prøve og gjøre bedre hva du har uten å måtte legge penger i, så lurer jeg på hva er forsterker justert til og hvilken forsterker er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo vanligvis klargjort for skipose i bakseteryggen på BMW og er det ikke hull allerede er det lett å sparke ut plata for den. Bygg så en tett kasse som passer mot bakseteryggen der elementet spiller mot skiposehullet og sku den fast i bakseteryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lukket eller portet kasse?

Har forøvrig nedfellbare seter selv. Mangler ikke på bass i kupeen, for min smak, hvert fall :P

Men det er en ground zero forsterker med 1400rms, kjører litt under 1000 rms på den. Og en 12" cerwin vega sub. Elementet vendt mot seterygg og crossover på 80Hz.

Er ikke så dreven på bilstereo, men du burde kanskje hatt lukket kasse.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik lettdrevet sub med en ikke fullt så kraftig forsterker så ville jeg anbefalt portet kasse, men husker jeg rett så kommer det elementet ferdig i lukket på litt mer enn 20 L?

Å ha subben din tunet opp til 125Hz er ikke noe for seg, så ta den ned til 60-80Hz og se hva du selv synest passer best.

Hvor mange Ohm kjører du elementet i?

Noe av det beste jeg har hørt av anlegg har vært i en E36 318is, så disse bilene kan spille bra, men du burde absolutt hatt mer efftekt ettersom bassen blir "stengt inne" i bagasjerom. Eventuelt bygge kasse, tunet slik at porten går direkte opp ut av hattehylla kun. I min E82 har jeg en JL audio /500 på en dynabel 10". rister nok til å bli kvalm av skulle jeg tune det om til kun "shake&bake"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja okei!
Enig i annlegg i 318is. Min fetter hadde en med 5 høytalere i hver dør og masse subb. det var syk lyd i den bilen. 
Problemet mitt er at jeg ikke vil ha noen større kasse enn den jeg har idag, grunnet at jeg står mye på ski om vinteren og da er det greit å kunne få det inn ved å legge ned ett sete. så kan max ha 45 cm bred kasse. Kan prøve å sette det ned til 60-80Hz. Har en Pioneer X9600 spiller. så den funker iallefall supert. Litt usikker på Ohm. Hvor stiller man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stiller ikke ohm, du kobler det. Ta et bilde hvordan subben er joblet på forsterker. Så har det å si om subb har 1 eller 2 tilkoblingspunkter, alså på selve elementer, ikke kassen. Du burde få det ned i 2 ohm.

Du kan måle det med et multimeter på pluss og minus på basskassen.

Har du 2 sett med pluss og minus på forsterker så ta pluss på det ene setter og minus på det andre, alså brokoble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...