MariusE90 Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 Hei,Har opplevd en del ganger når jeg kjører i regnet og viskeren står på så stopper den plustelig å gå, men om jeg stanser bilen skrur av og på tenninga/motoren så virker den normalt igjen.Noen som har erfaring med dette? og hva det kan komme av?Har en 2005 320i E90. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 (endret) Der er en funksjon som stopper viskeren om den går veldig tregt/sitter fast.Da kobler den ut, og kobler inn igjen når du stopper-starter igjen.. Trenger ikke være det som er ditt problem seff.. Endret September 4, 2015 av Alpejohn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE90 Skrevet September 4, 2015 Forfatter Share Skrevet September 4, 2015 (endret) De gangene den stopper så regner det masse, dermed går den fint over vindu (ikke tregt/sitter fast) Dr. BMW skrev et svar til meg i facebook gruppa hans at jeg måtte oppdatere bilen.Men hvordan oppdateres selve bilen? Endret September 4, 2015 av MariusE90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 Da må du på verksted.. Eller hør med noen i diagnosetråden.. Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE90 Skrevet September 4, 2015 Forfatter Share Skrevet September 4, 2015 Akkurat nå har jeg tatt ut CCC enheten for å prøve å lodde chips i kretskortet (da jeg også har fått det vellkjente problemet med "svart" skjerm / låser seg ved BMW logoen)Må denne være tilkoblet for å oppdatere software på selve bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedes107 Skrevet September 29, 2016 Share Skrevet September 29, 2016 MariusE90, fant du ut av dette med vindusviskere? Min E90 2006 har fått samme feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE90 Skrevet August 29, 2017 Forfatter Share Skrevet August 29, 2017 Denne feilen er fortsatt ikke rettet opp i, men jeg prøvde å bytte vindusviskermotor og det hjalp ikke.. Så da mistenker jeg at det kan være rele som må byttes? Noen som vet hvor denne sitter og om den er enkel å bytte selv? 2005 modell E90. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE90 Skrevet September 3, 2017 Forfatter Share Skrevet September 3, 2017 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hwc Skrevet September 11, 2018 Share Skrevet September 11, 2018 (endret) På 29.8.2017 den 17.25, MariusE90 skrev: Denne feilen er fortsatt ikke rettet opp i, men jeg prøvde å bytte vindusviskermotor og det hjalp ikke.. Så da mistenker jeg at det kan være rele som må byttes? Noen som vet hvor denne sitter og om den er enkel å bytte selv? 2005 modell E90. Den sitter i "sikringsskapet", bak hanskerommet. Du åpner en liten luke i hanskerommet for å komme til. Litt trangt men enkel jobb. Bruk den røde plastklypa til å dra ut den gamle. Jeg fant et bilde på nettet som illustrerer skifte av vindusvisker-releet. Vindusviskeren på min 2006 e90 sluttet å virke sånn helt plutselig. Dette er som regel et godt(billig) tegn ettersom det da enten er en sikring eller rele som er synderen. Jeg skiftet først ut et par sikringer uten å lykkes. Så dro jeg ned på GS bildeler og kjøpte rele, byttet den og voila... så funket viskerne igjen :). Gammel rele er lyseblå og den nye er mørkegrønn. Pris: 190kr Endret September 11, 2018 av hwc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 11, 2018 Share Skrevet September 11, 2018 Skift relé før noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå