Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 523i automat. Bilen fusker litt når jeg slipper gassen i fart og bremser på giret, og vil liksom ikke helt slippe gassen selv. Kan også virke som den nøkker litt ved kraftig akselerasjon. Men ellers virker motor og gir bra. Noe erfaringer?

Skrevet

Hmm, converter? Ikkje mykje erfaring med autokasser, men virker som om converter er ein gjenganger.

Lenge siden det blei bytta olje?

Sent from USS Enterprise

Skrevet

Tror du skulle fått tatt diagnose. Om det ligger koder noe sted. Samt se på live data om ting oppfører seg normalt.

Skrevet

Klarer alle verkested skikkelig diagnose på bmw eller må jeg hos et bmw verksted?

Merkeverksted er nok best her. Men det finnes unntak. Hvilken årsmodell har du? Hvis bilen din er OBD2 kompatibel er det flere som kan gjøre jobben.

Skrevet

Ikke alle merkeverksted som kan så mye om eldre biler heller. Slet med å få tatt diagnose på min e36, dro til slutt på merkeverksted. Der fikk de ikke kontakt og konkluderte med det samme som meg: en modul som drar ned diagnoselinja eller ledningsbrudd. Ble fakturert en "snillere pris" for dette på 750kr.

Etterpå fant jeg ut at man kunne koble fra en kabel i en kontakt og sjekke om man da fikk utført diagnose på kun motor/automatkasse. Dette fungerte for meg.

Det er selvfølgelig ikke alle som kan alt, men et merkeverksted som driver med diagnose bør kunne den generelle oppbyggingen av elnettet i bilen og sjekke de enkle tingene først.

Det er antaglivis fordel å dra på merkeverksted som har bedre egnet utstyr enn generiske lesere, men det er dessverre ingen garanti for at det fører til en enkel fiks i etterkant.

Skrevet (endret)

Det er 97mod

Denne bilen er ikke OBD2 kompatibel. Her trengs et system tilpasset BMW.

Enig forsåvidt med det du skriver E.C. Jeg har selv dårlig erfaring med noen som kaller seg BMW spesialist. Men dette er veldig avhengig av hvilken person man treffer på verkstedet også. Ikke alle er eksperter. Jeg har faktisk inntrykket av at det er mye ekspertise og kunnskaper her inne på Bimmers, som merkevare verksted mangler. :smile:

Det kan også være noen her som kan hjelpe:

http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/

Endret av MrBrum
  • 2 months later...
Skrevet

Oppdatering på tråden.

De fant ingenting som opplagt var grunnen til dette.

Det de fant og utbedret:

Stram wire til cruisecontrollen = slakket denne

Stram gasswire = slakket denne

Noen dl for mye olje på girkasse = tappet av til riktig nivå.

Samt kontrollert diverse kobling for dårlig kontakt eller irr, fant ikkeno.

Men noe av dette er grunnen, bilen går i dag normalt. Mistenker det var wire til kjøre assisten, da det ble ekstremt værre etter lengre bruk av denne, rele boksen gikk også varm. Så det var nok ganske sikkert hovedproblemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...